باید در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از حضور همه نیروهای اثر گذار در جامعه بهره مند شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛استاندار گیلان صبح امروز در نشست شورای استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: با توجه به هجمه های صورت گرفته علیه انقلاب انتظار از بخش های مختلف فرهنگی این است که در این زمینه راهکار و طریق ارائه دهند و در این زمینه نقش و رسالت روحانیت برجسته تر و پر رنگ تر است که باید راهگشا و هدایت گر باشند.

محمد علی نجفی ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی را از دیگر عوامل مهم جامعه دانست و خاطر نشان کرد :رهبر معظم انقلاب با حساسیت ویژه در خصوص مسائل اجتماعی ارائه راهکار و طریق می نمایند .

وی در ادامه به فداکاری های فرزندان این ملت در مبارزات قبل از انقلاب ،دوران دفاع مقدس و حرمین اشاره کرد و افزود : نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و اثر گذاری آن در جامعه پر رنگ تر شود.

استاندار گیلان تشکیل این شورا در کشور به ریاست رییس جمهور متاثر از اهمیت بالای این بخش عنوان کرد و گفت : باید تلاش شود در این مسیر از حضور همه نیروهای اثر گذار در جامعه نهایت بهره را برد.

نجفی با بیان اینکه در این شورا در خصوص چگونگی هدایت ،نظارت و نهادینه سازی این فرهنگ تبادل نظر و تصمیم سازی می شود بیان کرد : با وجود پیشینه و سبقه فرهنگی و موقعیتی که استان گیلان دارد باید استان را از هر گونه لطمه ای مصون و محفوظ نگه داریم.

وی با اشاره به اینکه امروز بیشترین هجمه های فرهنگی از طریق زبان و ایراد گرفتن به دیگران پرداخته می شود تصریح کرد : نباید اجازه داد جلسات ایثار و شهادت و مراسم های شهدا به تقابل جناح های مختلف تبدیل شود.

نجفی به وجود الگوهای فراوان و فاخر در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت : بی تردید با تأسی و الگو پذیری از نهادهای دینی می توان در جهت ترویج این فرهنگ گام های موثر برداشت .

وی با بیان اینکه تحولات صورت گرفته در کشور متأثر از فرهنگ ایثار ، تلاش و کار مضاعف است بیان کرد : بطور قطع با الگو قرار دادن شهدا و جان نثاری آنان یک فرهنگ مدیریتی همراه با ایثار و فداکاری در جهت کار و تلاش مضاعف می توانیم ایجاد کنیم .


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.