كارشناس مسئول طرح و برنامه اداره كل آموزش و پرورش استان از وجود بيش از هزار و 100 كلاس چندپايه‌اي در استان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدي اميدوار  گفت: بيشترين آمار كلاس‌هاي چندپايه‌اي را در شهرستان‌هايي با تراكم بالاي روستاها داريم.

كارشناس مسئول طرح‌ و برنامه اداره‌كل آموزش‌وپرورش استان با اشاره به اينكه بيش از هزار و 100كلاس چندپايه‌اي در استان وجود دارد گفت: آموزش وپرورش بر اساس بخشنامه توسعه سنواتي و چارچوب سازماندهي نيروي انساني خود مي‌تواند نيروهايش را تقسيم كند. در اين بخشنامه بخشي مربوط به تشكيل كلاس‌هاي چندپايه‌اي در نظر گرفته شده است.

اميدوار در ادامه تصريح كرد: زماني كه تعداد دانش‌آموزان به حدنصاب تشكيل يك پايه نرسيده باشد كلاس‌هاي چندپايه‌اي تشكيل مي‌شود. در هر كلاس چندپايه‌اي از 2 تا 6 پايه مي‌تواند وجود داشته باشد كه اين امر به تعداد دانش‌آموزان يك كلاس بستگي دارد .

اين كارشناس اداره‌كل آموزش وپرورش استان با اشاره به اينكه وظيفه آموزش و پرورش بر اساس قانون پوشش تمام دانش‌آموزان لازم‌التعليم است گفت: آموزش و پرورش مكلف است هرجا حتي يك دانش‌آموز هم باشد كلاس را داير كند اما از آنجا كه توان اقتصادي آموزش وپرورش اين امكان را به او نمي‌دهد، مجبوريم كلاس‌هاي چندپايه‌اي برگزار كنيم تا بتوانيم تمام دانش‌آموزان در روستاها را پوشش دهيم.

اميدوار در ادامه اظهار داشت: شهرستان‌هايي همچون سميرم، فريدونشهر، بن‌رود، ورزنه، جرقويه عليا بخاطر پراكندگي روستاها و كمبود تراكم جمعيتي شان بيشتر داراي كلاس‌هاي چندپايه‌اي هستند.

اين كارشناس اداره‌كل آموزش و پرورش استان در پايان عنوان كرد: تمام معلمان كلاس‌هاي چندپايه‌اي استان دوره‌ها و آموزش‌هاي لازم را براي تدريس در چندپايه ديده‌اند و كيفيت آموزش در اين نوع مدارس با ديگر روش‌ها تفاوتي ندارد.
همچنين اين مقام مسئول گفت: شيوه كلاس‌هاي چندپايه‌اي صرفا مختص مدارس ابتدايي نيست و در دوره‌هاي متوسطه هم وجود دارد اما در استان اصفهان تنها مدارس ابتدايي چندپايه‌اي وجود دارد و در مقطع دبيرستان كلاس‌هاي چندپايه‌اي نداريم.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.