منطقه ممنوعه‌ای برای جذب دانشجویان خارجی نداریم/ جذب 75هزار دانشجوی خارجی تا پایان برنامه ششم توسعه

رییس سازمان امور دانشجویان از رساندن تعداد دانشجویان خارجی کشور تا پایان برنامه ششم به 75 هزار نفر خبر داد و گفت: هیچ منطقه ممنوعه ای برای جذب دانشجو نداریم

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان در نشست معاونان و مدیران بین المللی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و پارکهای علم و فناوری منتخب که در ساختمان وزارت علوم برگزار شد،گفت: جذب دانشجویان غیرایرانی و رایزنان علمی در کشورهای مختلف،ارتباط دوحوزه دانشجویی و امور بین الملل را تقویت می کند.

وی با اشاره به روان سازی فرآیند جذب دانشجویان خارجی در کشور افزود: در حدود 21 هزار و 500 دانشجوی غیرایرانی شاغل به تحصیل داریم که هدفمان برای تا پایان برنامع ششم توسعه رساندن این تعداد به 75هزار دانشجو است.

رییس سازمان امور دانشجویان عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر هیچ منطقه ممنوعه برای جذب دانشجویان نداریم و تمام دانشگاههای کشور (مرکزی و برون مرزی) می توانند نسبت به جذب دانشجویام خارجی اقدام کنند.

صدیقی اعلام کرد: با پیگیری های وزیرعلوم و وزارت کشور دیگر ممنوعیتی برای پذیرش دانشجویان افغان در برخی شهرستانها نیز وجود ندارد.

رئیس سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: با هماهنگی‌های انجام شده برای فرآیند اداری پذیرش دانشجویان غیر ایرانی سرعت در پذیرش افزایش پیدا کرده به گونه‌ای که این روند به حداکثر سه هفته کاهش یافت و بعد از آن نیز نتیجه پذیرش مثبت قلمداد می‌شود.

همچنین در حوزه ارائه خدمات ویژه به  دانشجویان غیر ایرانی تعداد دفاتر کنسولی در دانشگاه‌ها افزایش پیدا کرد .

وی درباره این دفاتر  کنسولی عنوان کرد: این دفاتر در داخل دانشگاه‌ها به جهت اینکه دانشجویان غیر ایرانی برای اخذ ویزا یا مسائل رفت و آمد مشکلی نداشته باشند راه اندازی شده‌اند و هر دانشگاهی که شرایط لازم (تعداد دانشجویان خارجی به اندازه کافی باشد) را داشته باشند می‌تواند برای تاسیس این دفتر آمادگی خود را اعلام کند. 

وی با تاکید بر بهره‌گیری از موسسات خصوصی و توجه به بحث فعالیت موسسات اعزام دانشجو نیز بیان کرد: درخواست ما از دانشگاه‌ها این است که سایت‌های خود را چند زبانه و به روز کند و برای پیگیری کار دانشجویان غیر ایرانی از افراد مسلح و خوش‌برخورد بهره بگیرند.

صدیقی یادآور شد:‌ دانشگاه‌ها باید علاوه بر توجه به بحث‌های آموزشی و علمی مباحث فرهنگی و تربیتی را مدنظر برنامه‌های خود قرار دهند.

انتهای پیام /



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار