مرزداران باید برخود مناسبی با زائران اربعین حسینی داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛حجت‌الاسلام محمد جواد عادل‌پور امام جمعه مینوشهر در نشست کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین شهرستان گفت: یکی از مشکلاتی که هر سال در ایام اربعین با آن رو‌به‌رو می‌شویم، برخورد ناشایست بعضی از مرزداران با زائران اربعین حسینی است، گرچه این مشکل در سال گذشته به میزان کمتری رسیده بود.

حجت‌الاسلام محمد جواد عادل‌پور  با تاکید بر اینکه باید مسؤولان عقیدتی ـ سیاسی و یا بخشی از مرزداران در نشست‌ها حضور داشته باشند، افزود: به دلیل اینکه مرزداران اولین کسانی هستند که با زائران برخورد می‌کنند، باید افرادی که از درون و تحمل مسائل قوی باشند، در مرزداری گمارده شوند.

وی گفت: مشکل برخورد بعضی از مرزداران با زائران اربعین حسینی باید برای همیشه حل شود و زائر ما نباید اخلاق طرف‌های عراقی را بر اخلاق مرزداران ما ترجیح دهد، گرچه مرزداران ما زحمات زیادی را می‌کشند و ما از آنها تقدیر و تشکر می‌کنیم.

امام جمعه مینوشهر افزود: در مرز شلمچه نه تنها فقط شهرستان خرمشهر مشغول فعالیت است، بلکه شهرستان‌های مختلفی ماموریت پیدا کردند و برای خودساز و کاری دارند، به همین دلیل باید با آنها هماهنگ شویم و از ایده و نظرات آنها استفاده کنیم، تا توان بهره‌برداری خوبی از مسائل فرهنگی در ایام اربعین داشته باشیم.

عادل‌پور با تاکید بر حضور خطیبان در ایام اربعین، گفت: ما باید در راهپیمایی اربعین حسینی، فرهنگ، قوانین و ارزش‌های مردم عراق را رعایت کنیم، گرچه فرهنگ ما با فرهنگ مردم عراق مشابه است و خطیبان ما باید در این فرصت ایام محرم و اربعین، این مطالب را برای زائران تبیین کنند.

امام جمعه مینوشهر با تاکید بر اینکه زائران اربعین حسینی سفیران ایران هستند، افزود: مردم و زائران نه تنها فقط سفیران ایران هستند، بلکه سفیرانی برای بحث بین‌المللی نیز تلقی می‌شوند و نباید رفتارهای ما به گونه‌ای باشد تا در بحث بین‌الملل انعکاس پیدا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.