در حملات خمپاره‌ای معارضان مسلح به شهر حلب در شمال سوریه دست کم 6 تن جان باختند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ، به گزارش پایگاه خبری دمشق الآن، معارضان مسلح سه‎شنبه حملات خمپاره‌ای به خیابان المستودعات در محلۀ «الاعظمیه» انجام داده‌اند. در این حملات 11 تن نیز مجروح شده‌‍‎اند. 

 براساس این گزارش یک زن و دو کودک در میان جانباختگان هستند.

این در حالی است که 5 شهریور نیز درحملات خمپاره‌ای معارضان مسلح به حلب 8 تن کشته شدند.

حملات راکتی و خمپاره‌ای معارضان مسلح به حلب در حالی صورت می‌گیرد که ارتش سوریه از 27 تیر با پیشروی به سمت مناطقِ تحتِ تسلطِ معارضان در شرق حلب، تروریست‎ها را به محاصرۀ خود درآورده است.

معارضان نیز از آن زمان برای شکستن محاصره و آزاد کردن مسیرهای تدارکاتی خود در چندین جبهه با نیروهای ارتش سوریه درگیر شده‌اند.

شهر حلب که در نزدیکی مرزهای ترکیه واقع شده، از سال 2012 به دو بخش تقسیم شده است و نیروهای دولتی و گروه‌های تروریستی هر یک کنترل بخشی از آن را در اختیار دارند. منطقۀ تحت تصرف گروه‌های تروریستی از 27 تیر در محاصرۀ نیروهای ارتش سوریه قرار دارد.

در تحولی دیگر، ارتش سوریه سه‌شنبه محل استقرار نیروها و تجهیزات تروریست‌ها در دو حومۀ جنوبی و شمالی شهر حلب را بمباران کرد. از طرفی ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن دوشنبه کنترل کامل کارخانۀ دستگاه‌های برودتی و گردان دفاع هوایی در حومۀ جنوبی حلب را به دست گرفت.

ارتش همچنین دوشنبه کنترل کامل منطقه دانشکده‌های نظامی جنوب حلب را به دست گرفت و تمامی خطوط ارتباطی و تدارکاتی گروه‎های تروریستی در حومۀ جنوبی حلب به سمت محله‌های شرقی این شهر را قطع کرد.

سوریه از سال 2011 (1389) صحنۀ ناآرامی‌های مرگبار است؛ براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که در تاریخ 22 بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

در ناآرامی‌های پنج سالۀ سوریه میلیون‌ها نفر نیز در داخل و خارج از این کشور جنگ زده آواره شده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار