شهردار منطقه 14 گفت: به منظور برخورداری از فضای زیست شهری استاندارد و رفع محرومیت‌ها،80 پروژه ترافیکی، حمل و نقل، فرهنگی، اجتماعی و خدماتی امروز به بهره برداری می رسد.

افتتاح 80پروژه شهری در راستای استقرار منطقه 14 در مسیر توسعه پایداربه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهود حمیدی شهردار منطقه 14 تهران در مراسم بهره برداری از 80 پروژه اجتماعی، فرهنگی، خدمات شهری، عمرانی و ترافیکی منطقه 14 که صبح امروز (یکشنبه) در ساختمان مرکزی شهرداری منطقه 14 برگزار شد، اظهار داشت: تمامی فعالیت‌های مدیریت شهری با رویکرد عملی به شعار محوری مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سال 95 مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است.
 
وی افزود: بیش از 80 پروژه عمرانی شهری امروز بهره برداری می‌شود که گامی بلند در مسیر توسعه و آبادانی پایدار برای منطقه 14 به شمار می‌رود.
 
شهردار منطقه 14 با اشاره به اینکه این منطقه تهران علی رقم تلاش‌های انجام شده در سال‌های اخیر دچار نوعی کاستی و کمبود است به منظور برخورداری از فضای زیست شهری استاندارد و برخوردار از مجموعه خدمات شهری و رفع محرومیت‌ها و کاستی‌ها و نیز برای پاسخگویی به نیاز شهر و شهروندان منطقه، ده‌ها پروژه در دستور کار مدیریت شهری منطقه 14 قرار گرفت که تعدادی از آنها در دست مطاله و اجرا بود، امروز 80 پروژه ترافیکی، حمل و نقل، فرهنگی و اجتماعی عمرانی و خدماتی افتتاح و مورد برررسی قرار می‌گیرد.
 
حمیدی تصریح کرد: شهر موجودی زنده و پویا تلقی می‌شود و هم پای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات شهری، سطح انتظارات، نیازها و ذائقه شهر و شهروندان افزایش می‌یابد و مدیریت شهری همواره باید روحیه جهاد گرانه، فعال و پویا داشته باشد.
 
وی افزود: یکی از نیازهای پایدار منطقه 14 برخورداری از شبکه آمد و شد مناسب، ناوگان حمل و نقل استاندارد و مدیریت ترافیکی است که در این راستا 44 طرح عمرانی ترافیکی اجرا شده است.
 
شهردار منطقه 14 گفت: تملک اراضی به مساحت 7 هزار و 629 متر مربع به منظور ساخت 8 ایستگاه در دو خط 6 و 7 مترو، تعریف معابر عمومی از جمله خیابان پیروزی در راستای روان سازی ترافیک، ساخت پمب بنزین در تندروی بزرگ راه امام علی و ایستگاه آتش نشانی مطابق با استاندارد‌ها و شاخصه‌های پذیرفته شده جهانی به منظور حفظ ایمنی فضاهای شهری از جمله پروژه‌های است که امروز افتتاح و مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
حمیدی تصریح کرد: امروز مجموعه شهرداری تهران به مجموعه بزرگ فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است و پاسخگویی به نیازهای اجتماعی و فرهنگی شهر و شهروندان سر لوحه ماموریتی ذاتی و سازمانی شهرداری است.
 
وی افزود: با توجه به نیازها و ذائقه اجتماعی و فرهنگی شهروندان و برخورداری از سرمایه‌های اجتماعی منطقه تلاش شده است تا ده‌ها پروژه و برنامه مورد بررسی قرار گیرد تا هر محله به یک قطب فرهنگی و اجتماعی تبدیل شود.
 
شهردار منطقه 14 گفت: در پی احصاء نیازهای اجتماعی و فرهنگی شهروندان که حاصل همگرایی و همفکری شورایاران محلات است و به منظره نقشه راه فرهنگی و اجتماعی محلات به شمار می‌آید، امروزه ده‌ها پروژه‌ فرهنگی و اجتماعی در حال مطالعه  است و تعدادی از آنان مورد بهره برداری قرار می گیرند.
 
حمیدی تصریح کرد: ساخت، توسعه و بازسازی و تجهیز مجتمع کارآفرینی بهاران، تجهیز و راه اندازی دارالقرآن، تملک و تجهیز سرانه محله شیوا و ساخت و تجهیز مقبره الشهدای خیابان شهید فهمیده، تجهیز مقبره الشهدای بوستان نارنج و زیتون از جمله اقداماتی است که در راستای کاهش و حذف آسیاب‌های اجتماعی و محرومیت زدایی امروز افتتاح می‌شود.
 
وی افزود: مجموعه شهر بانو با نام شهید علیمرادیان، تملک و توسعه و تجهیز سرانه محله مینا، مرمت و نصب 8 گلدسته مساجد و توسعه زمین‌های ورزشی از دیگر پروژه‌هایی است که در راستای استاندارد سازی فضای شهری و با رویکرد اصلاح سبک زندگی و رفتارهای اجتماعی مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار