اولین توربین بادی با فناوری پیچ کنترل و هیدرولیک تاور ایران به همت دانشگاه زابل برای انجام کارهای تحقیقاتی با حضور معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در شهرستان زابل راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگار جوان از زاهدان ؛رئیس دانشگاه زابل در حاشیه افتتاح این توربین گفت: افزون بر چهار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و نصب این توربین از سوی دانشگاه زابل اختصاص یافته است که در طول یک سال میزان داده های این دستگاه برای انجام کارهای تحقیقاتی جمع آوری می شود.

موسی بهلولی ادامه داد: این دستگاه پس از 2 و نیم سال فعالیت بازگشت سرمایه خواهد داشت به طوری که علاقه مندان با ورود و سرمایه گذاری در این بخش می توانند برق تولیدی خود را به وزارت نیرو به فروش رسانند.

وی تاکید کرد: منطقه سیستان با دارا بودن بادهای موسمی 120 روزه که ریشه در تاریخ آن دارد با نگاه ویژه دولت و سرمایه گذاران به قطب تولید انرژی های نو تبدیل می شود.

دکتر بهلولی ادامه داد: این توربین بدون نیاز به جرثقیل نصب و به راحتی جمع آوری می شود.

مراسم راه اندازی اولین توربین بادی با فناوری پیچ کنترل و هیدرولیک تاور با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و تحقیقات کشور، رئیس دانشگاه زابل و مسئولان محلی در دانشگاه زابل برگزار شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار