کارگاه آموزشی، توجیهی سواد آموزی در روز مبارزه با بی سوادی با حضور تمامی آموزش دهنده های دوره سواد آموزی در هنرستان شبانه روزي امام خميني (ره ) منطقه سیلوانا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رئيس اداره آموزش و پرورش منطقه سیلوانا با حضور در اين كارگاه بیان کرد : دین بدون علم، ملعبه دست منافقان زیرک و علم بدون دین، همواره در انحراف بوده است. بنابراین وظیفه مربیان، آن است که این دو بال را به طور موزون و هماهنگ در سوادآموزان تقویت کنند، تا از این طریق بتوانیم جامعه متعادل و سعادتمندی داشته باشیم.

شهرام مصطفوي خاطرنشان کرد : سواد آموزی به توفیق فرمان امام خمینی (س) از یک حرکت محدود فرهنگی، به نهضتی فراگیر تبدیل شد و از آن پس در شمار مقدس ترین آرمانهای انقلاب اسلامی در آمد. به حتم، چنین آرمان مقدّسی، شایستگی آن را دارد که در کنار مهم ترین اهداف و برنامه های معجزه قرن، یعنی انقلاب شکوهمند اسلامی بنشیند و سطری طلایی در کارنامه نهضت اسلامی در جهان معاصر باشد.

وی اظهار داشت: نیاز به توصیه و توجیه نیست زیرا همگان می دانند که آموختن تنها دستاویز انسان در سراشیب نشناختن و ندانستن است. اما همتی بلند می خواهد و توفیقی مداوم؛ در دین و آیینی که تعلیم و تعلم، عبادت است، جستجوی دانش، فریضه و عالم ارجمندترین کس در میان مردم است، محرومیت از خواندن و نوشتن، بخشودنی نیست.

لازم به ذکر است ؛ این کلاس های آموزشی به صورت فشرده در دو روز با تدریس مريم سروانی و همچنین همکاری خود آموزش دهنده ها برگزار گردید.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.