معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معیاری برای تعیین میزان مشارکت استان‌ها در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی ندارد.

همایون امیرزاده، مشاور فرهنگی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نحوه تعیین میزان مشارکت استان‌ها در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: مبحث گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان‌ها  و شهرستان‌ها یکی از محوری ترین مباحث ما در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: البته ما معیاری برای مشخص کردن میزان مشارکت استان‌ها در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی نداریم و بیشتر به میزان ظرفیت آنها توجه می‌کنیم. یعنی نگاه می‌کنیم که هر استان با توجه به ظرفیت خود تا چه اندازه در این خصوص گام برمی‌دارد.

مشاور فرهنگی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ممکن است وزارت آموزش و پرورش در فرآیند اجرای طرح هایی چون 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه، بتواند مشخص کند کدام استان ها مشارکت بیشتری در این گونه برنامه ها دارند.

امیرزاده در بخش دیگری از سخنانش گفت: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اقدام به انتخاب پایتخت کتاب ایران و روستای دوستدار کتاب درصدد تشویق و ترغیب آحاد مردم به کتاب و کتابخوانی است.

وی ادامه داد: این معاونت طی این مدت با افزایش 300 درصدی خرید کتاب از مؤلفان استانی تلاش دارد، فعالیت های ترویجی و تبلیغی را در نقاط دور از مرکز افزایش دهد.

مشاور فرهنگی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد اظهار داشت: هم اکنون بیش از 400نفر از افراد و گروه‌های مروج کتاب و کتابخوانی شناسایی شده اند. در هفته کتاب نیز نمایندگانی به عنوان دبیر هفته کتاب هر استان انتخاب می‌شوند و هر ساله میزان قابل توجهی کتاب به مناطق دور از مرکز و حتی روستایی ارسال می‌شود.

خاطرنشان می‌شود؛ بنا بر آنچه در مراسم افتتاح طرح 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه بیان شد، چند استان در دور قبلی این برنامه شرکت نکرده اند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.