محصول کامپوزیت آلومینیوم فری مغناطیس (فریکام) توسط محققان دانشکده نانو فناوری دانشگاه سمنان ثبت اختراع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان درباره این ثبت اختراع اظهار داشت: محصول «کامپوزیت آلومینیوم فری مغناطیس (فریکام)» توسط احسان برهانی عضو هیئت علمی دانشکده نانو فناوری این دانشگاه و بهروز پیروزی دانشجوی این دانشکده با همکاری پارک علم و فناوری این دانشگاه در اداره کل مالکیت صنعتی و ثبت اختراع به شماره ۸۹۲۴۵ به ثبت رسید.
داوود معروفی گفت : فریکام نام محصول کامپوزیتی آلومینیوم با ذرات فری مغناطیس اکسید آهن با خواص ویژه است که در واقع با استفاده از روش اتصال نورد تجمعی و نوعی تغییر شکل پلاستیک شدید محسوب می شود که ذرات فری مغناطیس اکسیدآهن در بین ورقه های آلومینیوم توزیع می شود.
وی افزود: آلومینیوم جزء فلزاتی است که به علت خواص مطلوب هدایت گرمایی و استحکامی در عین سبک بودن آن و همچنین قیمت مناسب این نوع فلز، در صنایع هوافضا و خودروسازی از اهمیت خاصی برخودار است.
مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، درباره روش اجرای این طرح هم گفت: در روش پیوند اتصال نورد تجمعی ذرات در بین ورق‌های آلومینیوم پخش و براثر کرنش اعمالی ذرات به طور یکنواخت توزیع و سایز دانه آلومینیوم نانو شده که این امر باعث افزایش استحکام کامپوزیت می شود که محصول تولیدشده دارای مقاومت الکتریکی و فرکانس بحرانی بالا، هدایت گرمای مناسب، نفوذپذیری مناسب، استحکام و سختی بالای توامان با هم است.
معروفی افزود: کاربرد اصلی این ماده در صنایع الکتریکی در قطعات مغناطیسی الکتریکی، صنایع هوایی و هوافضا در قطعات هواپیما و گیرنده ها و همچنین در صنعت خودروسازی است.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار