به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه‌های مختلف کشور از جمله کسب‌وکار، جوان، خراسان، تفاهم، شهروند و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌اند که  مهم‌ترین آن ها را در بسته‌ای برای شما آماده کرده‌ایم و به سمع و نظر شما مخاطبان می‌رسانیم.

در ادامه تعدادی از این مطالب را مشاهده می‌کنید.

ابرار اقتصادی:
روزنامه ابرار اقتصادی از ادغام همراه اول با مخابرات ایران خبر داد و نوشت: "در راستای یکپارچه سازی حوزه تلفن ثابت و همراه، طرح ادغام شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) با مخابرات ایران تا سال ۹۷ اجرایی می شود. بر اساس این تصمیم  قرار است یکپارچه سازی مخابرات ایران در جهت رسیدن به یک شرکت پیشروی دیجیتال تا سال 1400 عملیاتی شود."

این روزنامه با نقل قولی از " رسول سرائیان"، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران  نوشت: "بر اساس این نقشه راه، در فاز نخست، یکپارچه سازی تلفن ثابت را با ادغام شرکت های مخابرات استانی در مخابرات ایران در دستور کار قرار گرفته است."

در این روزنامه عنوان شده مخابرات در حال آماده سازی زیرساختهای مدیریتی و تخصصی در جهت تحقق این چشم انداز 5 ساله هست که در نهایت در سال 1398 تا 1400 شکل گیری شرکت پیشروی دیجیتال در کشور مبتنی بر فناوری داده های عظیم را اجرایی می کند.



افکار:
روزنامه افکار از شارژ آیفون 8 با وایرلس خبر داد و نوشت: "شــرکت اپــل در تازه تریــن درخواست ثبت اختراع خود، یک فناوری شارژر بدون سیم را معرفی کرده که ممکن است در نسل بعدی آیفون های این شــرکت مورد اســتفاده قرار بگیرد. ایــن گواهی ثبت اختــراع به نمایــش تصاویــری از یــک دستگاه شارژ گرد با رویه مقعر پرداخته که مشــابه شــارژر بی ســیم پاســتیکی مورد استفاده در ســاعت هوشمند اپل است."

به گفته اپل، این اختراع نوعی ایســتگاه شــارژ القایی است که یک سیم پیچ فرستنده القایی دور یک هسته فلزی پیچیده و با یک سیم پیچ گیرنده جفت می شود تا باتری دســتگاه الکترونیکی را شارژ کند. این شارژر بی ســیم می تواند مشــکل حــذف جــک 3.5 میلیمتــری هدفــون را از گوشــی های آیفون حل کند. کاربران می تواننــد همزمان با شارژ گوشــی خود، از پورت شــارژ گوشــی برای اتصال هدفون استفاده کنند.



ایران:
روزنامه ایران از تدوین برنامه ملی صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی خبر داد و نوشت: "مرکــز ملــی فضــای مجازی کشــور نخســتین جلســه کارگــروه صیانت و حمایــت از کــودکان و نوجوانان در فضای مجازی را با حضور صاحبنظران و فعاان این حوزه تشکیل داد و در آن، راهکارهــای حفاظت از کودکان در مقابل آســیب های اجتماعی فضای مجازی بررسی شد. تدوین این ســند و نیز ایفای نقش قرارگاهی مرکــز ملــی فضای مجازی در زمینه تأمین زیرســاخت های فنــی و محتوایی، دو رویکرد اصلی این مرکز در زمینه حمایت و صیانت از کودکان و نوجوانان اســت."


جام جم:
روزنامه جام جم از عدم امنیت در فضای مجازی گفت و نوشت:"اینترنت هیچ وقت فضای امن و شخصی نیست که این جمله به معنای بی اعتبار جلوه دادن فضای وب نیست. شاید ایمیل و حساب کاربری و ایمیل های شما هک نشده باشد اما همیشه باید فرض بر این باشد که حساب هایتان غیر قابل اعتماد است. ممکن است اطلاعاتی که در فضای مجازی گذاشته اید مورد سوء استفاده قرار بگیرد برهمین اساس پیشنهاد می شود اطلاعات مهم و محرمانه و شخصی خود را در فضای وب و شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذارید."

در این مطلب پیشنهاد شده در هنگام تغیر رمز حساب های کاربری خود در وب و شبکه های اجتماعی از رمزهای پیچیده استفاده کنید تا از نفوذ هکرها به حساب کاربریتان جلوگیری کنید.



صنعت، معدن ، تجارت:
روزنامه صنعت، معدن، تجارت از مخفی کردن آمار فروش آیفون 7 توسط اپل خبر داد و نوشت: "اپل هر سال بعد از عرضه مدل جدید گوشی آیفون و پس از گذشت یک هفته از عرضه آن آمار فروش اینگوشی را اعلام می کرد، اما امسال قصد دارد این آماررا مخفی کند. انتظار می رود اقبال به آیفون7 و 7 پلاس در روزهای پایانی این هفته به اوج برسد، اما اپل برنامه ای برایاطاع رسانی در این زمینه ندارد.

برخی کارشناسان می گویند نگرانی اپل از کاهش استقبال از آیفون 7 درمقایسه با آیفون 6 عامل این تصمیم بوده است؛ به ویژه که آمار فروش آیفون در یک سال اخیر و شرایط فعلی بازار هم موید این تحلیل هاست.
 اپل خود در توجیه این تصمیم مدعی شده از آنجاکه زنجیره عرضه آیفون به طور مداوم در جریان است،اظهار نظر قطعی و دقیق درباره میزان گوشی های به فروش رفته ممکن نیست."

بعید به نظرمی رسد منتشر نشدن آمار رسمی فروش آیفون 7 اپل باعث شود دیگر موسسه ها و نهادهای آمارگیر نتوانندبرآوردهایی در این زمینه داشته باشند.




تفاهم:
روزنامه تفاهم از جلوگیری از جعل اسکناس با استفاده از فناوری نانو خبرداد و نوشت: "محققان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران در یک طرح آزمایشگاهی موفق به تولید کاغذی با خاصیت ضد جعل شدند. از این کاغذهای نانو ساختاری می توان در تولید اسکناس با امنیت باا استفاده کرد."

برای ساخت کاغذ های اسکناس با ایمنی بالا از مواد فوتو کرومیک  استفاده می شود. این کاغذها در هنگام قرارگیری در معرض نور ماوراء بنفش تغییر رنگ می دهد که می تواند به عنوان یک علامت امنیتی جهت آگاهی از جعلی بودن یا نبودن اسکناس تلقی شود.

گفتنی است؛در طرح حاضر که در ادامه مطالعات اخیر انجام شده، یک روش ساده و سبز جهت تهیه یک کاغذ سلولزی جدید با خاصیت پاسخ دهی چندگانه معرفی شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.