به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه‌های مختلف کشور از جمله کسب‌وکار، جوان، خراسان، تفاهم، شهروند و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌اند که  مهم‌ترین آن ها را در بسته‌ای برای شما آماده کرده‌ایم و به سمع و نظر شما مخاطبان می‌رسانیم. در ادامه تعدادی از این مطالب را مشاهده می‌کنید.

ابرار اقتصادی:
روزنامه ابرار اقتصادی ازمذاکره با اریکسون برای انتقال تکنولوژی تولید موبایل به ایران خبر داد و نوشت:
 در ادامه رایزنی های  وزیر ارتباطات برای انتقال تکنولوژیهای ارتباطی به کشور، پس از رایزنی با سامسونگ در کره جنوبی و نوکیا در فنلاند، این بار با شرکت اریکسون سوئد با ایران  وارد مذاکره شد.
وزیر ارتباطات به ظرفیت های عظیم کشور از جمله نیروی متخصص و همچنین ضرورت توسعه ICT در مناطق کمتر توسعه یافته از جمله روستاهای کشوراشاره داشت.

 همچنین وزیر توسعه دیجیتال و نوسازی سوئد نیز در این دیدار ضمن استقبال از حضور شرکت های متعدد سوئدی در زمینه های انرژی، حمل و نقل، ارتباطات و صنایع مختلف در ایران گفت: سوئد همواره دارای دیدگاه مثبت و همراه با احترام به ایران است و این موضوع را در رایط تحریم شاهد بودیم که به صورت موثری وجود داشت.

واعظی همچنین در بازدید از رکت اریکسون سوئد بر گسرش همکاری با این شرکت با توجه به ظرفیت های داخلی، انتقال تکنولوژی و تولید محتوای بومی در ایران تأکید کرد.
در این دیدار مدیرعامل شرکت اریکسون ضمن گزارشی از تاریخچه و فعالیت های این شرکت به وزیر ارتباطات کشورمان اظهار کرد: این شرکت بیش از یک قرن است که فعالیت خود را در بازار ایران در زمینه مخابرات و ارتباطات آغاز کرده است و ایران یکی از طرف های اصلی و مورد اعتاد این شرکت به حساب می آید.

همچنین با توجه به پیشرفت های ایران در حوزه الکرونیک و ICT اریکسون مایل است تا در زمینه های مختلف تکنولوژی از جمله شبکه موبایل و اینترنت و تبادل داده با زیر ساخت و مجموعه های وزارت ارتباطات و همچنین اپراتورهای ایران همکاری ازم را به وجود بیاورد.





ایران:
روزنامه ایران از تدوین مرامنامه اخلاقی برای فضای مجاز ی خبر داد و نوشت:
مرکــز ملی فضای مجازی در نظــر دارد مرامنامه های اخلاقی برای فضای مجازی تدوین کند. مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرده که  با توجه به جایگاه مهم و آثار چشمگیر فضای مجازی در کشور، در نظر دارد در راستای اهداف و وظایف خود به منظور تصمیم گیری نسبت بــه نحوه مواجهه فعال و خردمندانه کشــور در این حــوزه در چارچوب مصوبات شــورای عالی فضای مجازی کشــور، مرامنامه های اخلاقی برای فضای مجازی تدویــن کنــد.



تفاهم:
روزنامه تفاهم از ورود سیم کارت های0999 از آذرماه به بازارخبرداد و نوشت:
رگولاتور ارتباطی پیش بینی کرده تا از اوایل آذر ماه سیم کارت اولین اپراتور مجازی وارد بازار تلفن همراه کشور شود.
 رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی عنوان کرده که  تا اوایل آذر، سیم کارت های این اپراتور با پیش شماره 0999 به عنوان اولین اپراتور MVNO، وارد بازار شود.
علی اصغر عمیدیان (معاون وزیر و رئیس سازمان مقررات و ارتباطات رادیویی )اظهار کرده که در حال حاضر از سوی رگولاتوری برای 24 شرکت، موافقت اصولی پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه صادر شده است و در صورتی که هر کدام از این شرکت ها بتوانند با یکی از اپراتورهای تلفن همراه قرارداد همکاری به امضاء برسنند، پروانه MVNO را دریافت می کنند.




جوان :
روزنامه جوان از تلاش Triada براي انتقال كاربران به نشاني وب هاي جعلي خبرداد و نوشت:
بدافزار تازه كشف شده اندرويد به نام Triada كه به دليل اعطاي امكانات فراكاربري اش به ديگر بدافزارهاي دريافت شده معروف است، در تلاش جديد خود به حداقل چهار مرورگر نفوذ كرده است تا از رسيدن درخواست هاي نشاني وب به مقصد جلوگيري كرده و به جاي آن كاربران را وارد وب گاه هاي مخرب كند.
 يك اعلاميه امنيتي در securelist اعلام كرده كه متوجه شده بدافزار Triada از ابزار رفع اشكال لينوكس استفاده مي كند و از اين طريق بخش پايگاه پيوند فعال مرورگرهاي استاندارد اندرويد را دستكاري مي كند. اين اتفاقات باعث مي شود كه بدافزار با انجام يك حمله مرد مياني، مسير درخواست هاي نشاني وب كه توسط كاربران و از طريق اينترنت در مرورگر گوشي هاي تلفن همراه ارسال مي شود را تغيير دهد.



فناوران:
روزنامه فناوران از زیرساخت های مخابرات ، آماده برگزاری سرشماری اینترنتی خبرداد ونوشت:
 طبقه سخنان سخنگوی شرکت مخابرات  30 میلیون کاربر اینترنت پرسرعت و 77 میلیون کاربر تلفن همراه  وجود دادرد که با توجه به این موضوع امکانات لازم برای سرشماری اینترنتی در کشور فراهم است.
همچنین در این مطلب به به برگزاری هشتمین سرشماری نفوس و  مسکن سال 95 به دو شیوه اینترنتی و حضوری اشاره شده است.
درادامه مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات از فراهم بودن بسترهای لازم برای همکاری همه جانبه با مرکز آمار ایران برای برگزاری این سرشماری خبر داد ه است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.