به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه‌های مختلف کشور از جمله کسب‌وکار، جوان، خراسان، تفاهم، شهروند و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌اند که  مهم‌ترین آن ها را در بسته‌ای برای شما آماده کرده‌ایم و به سمع و نظر شما مخاطبان می‌رسانیم.

در ادامه تعدادی از این مطالب را مشاهده می‌کنید.


ابرار اقتصادی:
ابرار اقتصادی ایجاد داشبورد اندازه گیری کیفیت اینترنت خبر داد و نوشت:

طراحی اولیه داشبورد اندازه گیری کیفیت اینترنت کاربران با هدف اندازه گیری سرعت و کیفیت سرویس کاربران ایجاد می شود.
حسین فلاح جوشقانی معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در این باره اظهار داشت: این طرح هم اکنون طراحی آن به اتمام رسیده و درصدد اجرای آن هستیم.
با راه اندازی این سرویس علاوه بر اینکه در صورت شکایت و نارضایتی کاربر از سرویس دریافتی، امکان چک کردن خط اینترنت به صورت مصداقی وجود دارد، امکان ارزیابی سرویس ارائه‌شده از سوی شرکت های اینترنتی و اپراتورها به صورت کامل و آنلاین وجود خواهد داشت.




افکار:
 رونامه افکار از فناوری فیبرنوری در صنعت ساختمان خبر داد و نوشت:
فنــاوری شــبکه دسترســی فیبرنوری ( FTTH) در صنعت ساختمان برای نخستین بار در کشور توسط شــرکت مخابرات استان تهران مورد استفاده قرار گرفت و ایــن پروژه به صورت پایلوت و برای اولین بار در کشور انجام شده است.
از مزایای  این پروژه  مــی تــوان بــه ارائه خدمات یکپارچه نظیر شــبکه دوربین های مدار بســته، مراکز تلفن سانترال، تلویزیون و شبکه های داخلی، پیجینگ، وایرلس و آیفون تصویری اشاره کرد. در این روش ترکیــب فیبر نوری و کابل مســی برای ارائه ارتباط به مشترک استفاده شده و با توجه بــه محدودیتهایی کــه در ارائه پهنای باند در بخش کابل مسی اســت، به همین منظور اجرای (FTTH )فیبرنوری منازل در ســاختمانهای جدید در دستور کار قرار  گرفته که در ایــن حالــت فیبرنــوری از مرکــز مخابراتی تــا ورودی ســاختمان از طرف مخابرات تامیــن و با هماهنگی پیمانکار مورد تایید مخابرات و سازنده ســاختمان اجرای فیبر در داخــل ســاختمان و تمامی واحدها اجرا می شود.


ایران:
ایران از سامانه استعلام گوشی‌های وارداتی خبر داد و نوشت:
ســامانه استعلام شماره ســریال گوشــی‌های تلفن همراه وارداتی (IMEI) به همت گمرک جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شده است. مراحل آماده ســازی این  ســامانه از ســال گذشــته بــا کمــک متخصصــان و دانش پژوهان پژوهشــکده ســامانه های هوشــمند دانشــگاه تهــران آغــاز شــد و بــه زودی بــرای دسترســی عمــوم وارد فاز اجرایی می شــود؛ در این طرح عموم مردم می توانند با ارســال شماره ســریال گوشــی های تلفن همراه وارداتی خود به شماره پیامک 30008887 اســتعلام کرده و گوشــی های قاچــاق را از غیرقاچاق تشخیص دهند.



صنعت:
روزنامه صنعت از نسخه  امن کروم خبر داد و نوشت:
نسخه 56 گوگل کروم به بالا بردن امنیت کاربران کمک می کند.
گوگل قصد دارد با نمایش هشدارهای جدید، راهکار تازه ای را برای آگاه‌سازی کاربران از حضور در وب سایت هایی که از پروتکل امن یا HTTPS استفاده نمی کنند، به کار گیرد.  با این تفاسیر، هشدار Not Secure در کادرهای مربوط به ورود گذرواژه یا اطلاعات کارت اعتباری وب سایت های یادشده قرار خواهد گرفت.
هشدار مشابهی هم در پنجره کنار نوار آدرس مرورگر ثبت خواهد شد. در آینده نزدیک این هشدار جای خود را به یک مثلث قرمز رنگ خواهد داد تا کاربران را از وارد کردن اطلاعات در این وب سایت ها برحذر دارد. 




فناوران:
روزنامه فناوران از خرید محصولات دانش بنیان توسط دولت خبر داد و نوشت:

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه به دولت پیشنهاد داده تا از راه اندازی مجتمع های فناوری جهاد دانشگاهی حمایت کند گفت: دنبال این هستیم تا دولت را قانع کنیم محصولاتی که توسط شرکت های فناوری تولید می شود را به فروش برساند.




کسب و کار:
روزنامه کسب و کار از خداحافظي با ويژگي PHOTOMAPS در اينستاگرام خبر داد و نوشت:
اينســتاگرام تصميم به حــذف ويژگي photo maps يا "نقشــه عكسها" گرفته است.
نقشــه عكسها، يكي از ويژگيهاي اينستاگرام است كه با استفاده از آن، از ماجراجويي‌هاي خود در سرتاسر جهان تعريف و تمجيد مي كنيد، اما اينستاگرام به تازگي اعلام كرده كه اين ويژگي را از بين خواهد برد.
اينســتاگرام در اطلاعیه  خود گفته اســت: ويژگي" photo map "موارد استفاده چنداني نداشــت بنابراين مــا تصميم گرفتيم آن را حذف كنيــم و روي ديگر اولويتهاي خود متمركز باشيم.
 البته اينستاگرام به كاربران اطمينان خاطر داده که تغييرات در ويژگي نقشه عكسها، روي برچسبهاي مكاني در پســتهاي ديگر، هيچ تاثيري نخواهد گذاشــت و آنها هنــوز هم قادر خواهند بود با كليك روي برچســبهاي مكاني، نقشــه‌اي را ببينند كه نشــان مي دهد عكس يا ويدئو كجا گرفته شده است. اما اكنون، هنگامي كه از پروفايل كسي بازديد مي كنيد، ديگر هيچ برگه ای (tab) براي ديدن عكسهاي برچسبدار آنها روي نقشه وجود نخواهد داشت.





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار