به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه‌های مختلف کشور از جمله کسب‌وکار، جوان، خراسان، تفاهم، شهروند و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌اند که  مهم‌ترین آن ها را در بسته‌ای برای شما آماده کرده‌ایم و به سمع و نظر شما مخاطبان می‌رسانیم.

در ادامه تعدادی از این مطالب را مشاهده می‌کنید.

ابرار اقتصادی :
ابرار اقتصادی از راه اندازی نخستین کریدور فناوری اطلاعات تا 5سال آینده خبرداد و نوشت:
به گفته معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات نخستین کریدور فناوری اطلاعات ایران تا پنج سال آینده به بهره برداری کامل می رسد.
این طرح مطالعاتی با همکاری مسئولان منطقه ویژه پیام و سایر ذینفعان، با هدف جلب سرمایه بین المللی ارائه خواهد شد. امیر حسین دوایی معاون نو آوری وزیر ارتباطات با اشاره به 2 فاز تعریف شده در پروژه منطقه ویژه پیام، خاطرنشان کرد: در فاز نخست، این منطقه محل استقرار شرکت های بین المللی تولید کننده در حوزه ICT خواهد شد که بیشتر تمرکز هم بر تولید محصوات سبز و دانش بنیان است که علاوه بر مصرف  داخلی به خارج از کشور هم صادر شود و فاز دوم نیز ایجاد شهر ICT با زیرساخت های شهری مبتنی بر تکنولوژی دیجیتال است. 
 طبق اظهارات معاون وزیر ارتباطات به منظور ایجاد زیرساختهای فیزیکی و تجهیزاتی پارک، قرارداد طراحی مفهومی پارک از نظر ماموریت، برنامه و ساختارهای مورد نیاز و نیز مطالعه بر روی تجهیزات برتری بخش در حال پیگیری است و پس از تکمیل زیرساخت اصلی و استقرار تجهیزات برتری بخش، پارک تبدیل به پارک فناوری با رویکرد دانش بنیان متصل به بازار خواهد شد و قادر است با استقرار شرکت های مناسب ضمن تولید ارزش اقتصادی، در سطح جهانی نیز اعتبار کسب کند. 
گفتنی است ؛ با ادامه روند پیشرفت پروژه ها نهایتا تا پایان سال جاری یا ابتدای سال بعد، مرحله اول پارک ICT راه اندازی شود.




افکار:
روزنامه افکار از قیمت حبابی آیفون خبر داد و نوشت:
ورود گوشــی های آیفون 7 به بــازار با موج اســتقبال علاقه مندان در دنیا مواجه شده، اما با توجه به ورود قاچاقی این کالا به کشور خریــداران این گوشــی ها بایــد به برخی مسایل توجه ویژه ای داشته باشند. 
مرکز توسعه و تجارت حدود 9 شرکت را برای این منظور معرفی کرده است که برای وارد کردن گوشی های آیفون مجوز خواهند داشت و با فعال شدن طرح رجیســتری، آن دسته از گوشی هایی که به صورت قانونی وارد کشور می شــوند و عوارض گمرکی داشــته دارند، قطعا با مشکلی مواجه نخواهند شد.
 متاسفانه براســاس آمار بین 80 تا 90 درصد گوشی های بالای یک میلیون تومان به صورت قاچاقی وارد کشور می شود. البته برخی شرکت ها نیز خدمات پس از فروش برای این گوشــی ها اعمــال می کردند که این گارانتی با گارانتی اصلی متفاوت است. 
 رئیس اتحادیه فروشــندگان دستگاه های صوتی، تصویری، تلفن همــراه با تاکید بر اینکه قیمت تلفن های همــراه آیفون7 و +7 عرضه شــده در بازار ایران کاذب است عنوان کرده که : منتظریــم این محصــولات نوبرانه اپل از مبادی قانونی وارد شــوند وبه قیمت متعادلی برســند. ابراهیم درستی در مورد فروش تلفن هــای همراه آیفــون 7و+7 با قیمت های نجومــی و دور از انتظار در بازار تهران و نیــز واردات قاچاق این محصولات، تصریح کرد: توســط وزارت صنعت، معدن و تجارت به 17شرکت مجوز ثبت سفارش تلفن های همراه آیفون داده شــده به اخیرا نیز 8شــرکت دیگر به این لیســت اضافه شده اند و امیداریم با واردات این محصوات از مبادی قانونی شــاهد تنگ شدن عرصه بر قاچاقیان و قاچاق شــویم.
این مقام مسئول بیان کرد؛ باید شرکت هایی که مجوز ثبت سفارش گرفته اند به منظور واردات این کالا اقدام کنند تا سهم بازار را به دست آورند.

گفتنی است؛ درحالی که تنها چند روز از عرضه تلفن های همراه آیفون 7و+7می گذرد، شاهد اختلاف فاحش و قابل تامل قیمت این کالا در بازار تهران نســبت به ســایت APPLE هســتیم؛ به گونه ای که جولان فاجعه بار و بازار ســیاه آیفون های7و+7 در بازار تهران در حالی رخ داده است که از ماه ها قبل وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفت پس از ارائه مجوز به برخی نمایندگی ها به منظور ثبت ســفارش واردات گوشی های آیفون، بازار این محصول را کنتــرل کند.
 اختلاف کم قیمت ترین محصول جدید آیفون تحت عنوان آیفون 7 با میزان حجم 32 گیگابایت در بازار ایران با سایت اپل حدود دو میلیون تومان است.



ایران:
روزنامه ایران از رتبه خدمات اینترنت ایران در جهان خبر داد و نوشت:
بــر اســاس آخرین گــزارش تحلیلــی اتحادیــه جهانی مخابــرات در خصوص وضعیت جهانــی پهن باند در جهــان، ایــران از نظــر ارائه خدمــات اینترنــت، جایگاه 103 را در میــان 191 کشــور جهــان دارد.
 این گــزارش که با همــکاری برخی شــرکت های بزرگ فناوری، مخابراتی، بانک جهانی، یونسکو و چند دانشگاه در سپتامبر سال جاری میلادی تهیه شده، حاوی جداول متعددی است که در آنها اطلاعات کشورهای مختلف جهان و رتبه آنها در زمینه ارائه خدمات پهن باند درج شده است.
دسترسی به اینترنت طبق یکی از این جداول، ایران از نظر درصد خانوارهایی که در ســال 2015 به اینترنت دسترســی داشــته اند در میان 138 کشــور در حال توسعه، رتبه 39 را کسب کرده و 18.52 درصد از خانوارهای ایرانی به اینترنت دسترسی دارند. 
در رتبه بندی مذکور که تنها کشورهای در حال توسعه را دربرمی گیرد ایــران در میان 191 کشــور جهــان در رتبه 103 قرار گرفته اســت. 



تفاهم:
روزنامه تفاهم از طراحی نرم افزاری برای اعلام زمان ورود قطار خبر داد و نوشت:
اپلیکیشن های کنونی تلفن همراه می توانند زمان ورود اتوبوس ها و قطارها به ایستگاه را اطلاع دهند؛ اما ممکن است راننده سریعتر از این برنامه ها باشد یا کمی تاخیر باعث جا ماندن شما از مترو شود. به گزارش تفاهم به نقل از انگجت، ارتقای اپلیکیشن Transit برای گوشی های اندروید و iOS می تواند زمان خروج قطار یا اتوبوس را از تمام خطوط حمل ونقل نزدیک که روی نقشه با رنگ درخشان نمایش داده شده اند، اطلاع دهد. بر اساس این گزارش، این برنامه یک هشدار تصویری و صوتی را در زمانی که باید به سمت ایستگاه بروید یا پیاده شوید، روی گوشی ارسال می کند تا از خط بعدی جا نمانید. این گزارش می افزاید: همچنین Transit برنامه های جابجا شده خطوط حمل ونقل را نیز به اطلاع می رساند. بر پایه این گزارش، علاوه بر آن، اپلیکیشن مذکور بهترین مسیرها را که شما را سر وقت به مقصدتان می رسانند، اطلاع می دهد. گفتنی است، بیش از 100 شهر از جمله ونکوور، تورنتو، مونترآل، نیویورک، شیکاگو، واشنگتن، لس آنجلس، لندن و بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ دیگر در اروپا، کانادا و آمریکا از این اپلیکیشن پشتیبانی می کنند.



فناوران:
روزنامه فناوران از افتتاح شبکه وای فای همراه اول خبر داد  و نوشت:
همزمان با عید سعید غدیر خم همراه اول  به عنوان اپراتور پیشرو سرویس وای فای را راه اندازی کرد.
 در این مطلب عنوان شده که با راه اندازی این سرویس تمامی مشترکان همراه اول می توانند در اماکن عمومی به سادگی از اینترنت "وای فای" با سرعت ویژه استفاده کنند.
گفته می شود که کاربران برای اتصال به این سرویس فقط کافی است که جزو مشترکان همراه اول باشند.
از مزایای "وای فای اول" می توان به استفاده از اینترنت با سرعت و کیفیت بسیار بالا در اماکن عمومی، اتصال آسان به اینترنت، حفظ باتری تلفن همراه به علت کم مصرف بودن وای وای نسبت به بسته های اینترنتی اشاره کرد.
شاید برایتان سوال باشد که چگونه می توان از این سرویس بهره مند شد و در پاسخ به این سوال می توان گفت که کاربران وای فای گوشی خود را روشن کنند و به "wifi Aval" متصل شوند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.