ارومیه؛

اجرای طرح تحول سلامت نیازمند مشارکت مردمی

شورای خیرین سلامت شهرستان بوکان واحد شیمی درمانی این شهرستان را راه اندازی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمد قسیم عثمانی نماینده شهرستان بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: نیازهای اجتماعی بسیار زیاد است و در عوض پتانسیل های اجتماعی هم برای رفع این نیاز ها زیاد هستند، فقط باید شناسایی و فعال گردند.

وی افزود: دولت قطعاً به تنهایی یارای رفع همه نیازها را ندارد و اگر ما بتوانیم از مشارکتهای مردمی استفاده کنیم ، می توانیم بسیاری از مشکلات جامعه را حل کنیم.

جمال خسروی فرماندار شهرستان بوکان نیز در این مراسم گفت: راه اندازی این واحد می تواند باعث کاهش آلام بیماران سرطانی شود.

خسروی افزود: قبل از این بیمار علاوه بر درد و رنج بیماری، باید رنج و مشکلات راه را برای دریافت این خدمات به مرکز استان را تحمل می کرد و اینجاست که اهمیت این واحد بیشتر خودنمایی می کند.

وی اضافه کرد: تا قبل از این بیمار در غربت و به دور از خانواده باید به مداوای خود اقدام می کرد که با راه اندازی این واحد درمانی، بیمار درد و رنج دوری از خانواده را نخواهد داشت.

رشید ایلخانی زاده مدیر اجرایی شورای خیرین سلامت بوکان نیز در این مراسم اظهار داشت: هر چند دولت با اجرای طرح تحول سلامت، اختصاص دستگاههای MRI، سی تی اسکن و مامو گرافی، تحویل تجهیزات پزشکی طرح تحول بیمارستان و ... اقدامات خوبی انجام داده است، ولی باز نیاز به مشارکت مردمی هست.

وی افزود: هر جا دولت خوب کار کرده مردم هم خوب وارد عمل می شوند، برای نمونه مرکز تصویربرداری دولت با تأمین تجهیزات، مردم هم وارد عمل شدند و بیش از 3 میلیارد ریال را برای آماده سازی فضای فیزیکی کمک کردند.

فوزیه قریشی رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی نیز در این مراسم گفت: خبر نوید بخش راه اندازی این مرکز توسط شورای خیرین سلامت بوکان باعث خرسندی بیش از 200 نفر از بیماران سرطانی تحت پوشش انجمن صبا شد.

وی ادامه داد: بیمارانی داریم که علاوه بر درد و رنج بیماری، برای تأمین کرایه ماشین رفتن به مرکز استان برای ادامه روند درمانی خود با مشکل مواجه هستند و اینجاست که راه اندازی این مرکز باعث کاهش مشکلات این بیماران است.

عزیز شفیعی رابط شبکه بهداشت و درمان بوکان در شورای خیرن سلامت نیز در این مراسم گفت: برای راه اندازی این واحد درمانی 400 میلیون ریال از طرف شورای خیرین سلامت هزینه شده است.

وی افزود: فضایی فیزیکی این واحد نیز از طرف خیر عرصه سلامت دکتر محمد عباسی تأمین شده است و دکتر سلیمان فرخی متخصص بیماری های داخلی نیز مسئولیت فنی این واحد را بر عهده گرفته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.