استاندارآذربایجان غربی گفت: ما در انتخاب مدیران استان به هیچ وجه میان قومیت ها تبعیض قائل نبوده ایم و تمام تلاشمان این بوده که اصل شایسته سالاری و توانمندی در انتخاب ها لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سعادت استاندارآذربایجان غربی در نشست با منتخبين شهرستان بوكان بااشاره به اهانت و توهین عده اي به مسئولان دولتي گفت: متاسفانه يك مشي و جرياني در كشور هست كه نوعا اهانت و توهين به مسئولان اجرايي كشور را در پيش گرفته است و اين موضوع برای آنها تبديل به يك پروژه شده و احتمالا با نزديك شدن به انتخابات رياست جمهوري سال آتي، شديدتر هم بشود.

سعادت ادامه داد: اين جريان نوعا همان جرياني است كه وقتي آقاي دكتر روحاني رييس محترم جمهوري اسلامي در سال 92 از سازمان ملل برگشتند در فرودگاه تهران مورد توهين و حتي پرتاب كفش قرار گرفتند در حاليكه آن موقع هنوز ابتداي كار دولت بود.

وي تاكيد كرد: عملكرد دولت يازدهم كاملا شفاف، قابل دفاع و قابل افتخار است، اما متاسفانه اي عده اي دوست ندارند كه شرايط در كشور به نفع مردم تغيير كند، این افراد خودشان را نماينده مردم مي نامند و از طرف مردم مسائلي را مطرح مي كنند؛ اين ها همانهايي هستند كه از رفع تحريم ها متضرر شده و دستشان از رانت هاي مختلف كوتاه شده است.

استاندار آذربايجان غربي افزود: ما اگر كارمان را درست انجام دهيم مطئمن باشيد كه اين تخريب ها به جايي نخواهند نرسيد.

سعادت در بخش ديگري از سخنان خود به مسائل و مشكلات شوراي اسلامي شهر و شهرداري بوكان اشاره كرد و گفت: حمايت از شوراها و تقويت آنها را وظيفه خود مي دانيم و به انتخاب شهرداران از سوي شوراهاي اسلامي شهرها همواره احترام گذاشته ايم و انتخاب آنها را برگشت نداده ايم.

وی افزود: شوراهاي اسلامي شهرها نيز بايد در خودشان ظرفيت و پذيرش براي تقويت و توانمندي ايجاد كنند و با وحدت، همدلي و تعامل مسائل و مشكلات مردم و شهروندان را رفع كنند.

استاندارآذربایجان غربی ادامه داد: اعضاي شوراهاي اسلامي شهرها بايد به دور از هرگونه ذهنيتي، صرفا براي مردم كار و خدمتگزاري به آنها كار كنند و همچنين تحمل مخالف را هم داشته باشند چرا كه تحمل مخالف، يكي از اصول اوليه و در حقيقت الفباي توسعه است، و اين موضوعي است كه دولت يازدهم نيز به آن معتقد است.

سعادت همچنين در اين نشست از خيرين عرصه سلامت در بوكان به جهت خدمات و زحمات شايسته شان در اين شهرستان و اجراي طرح هاي عمراني مختلف مربوط به بخش بهداشت و سلامت قدرداني نمود..

وی تفرقه افکنی و دامن زدن به اختلافات قومی را از توطئه های دشمنان نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: دشمنان همواره سعی داشته اند که میان مردم، اقوام و حاکمیت فاصله بیندازند ولی خوشبختانه تمامی این توطئه ها با هوشیاری و وحدت وهمدلی میان مردم خنثی و با شکست مواجه شده است.

استاندارآذربایجان غربی ادامه داد: برای مثال در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دشمنان در تلاش بودند که با تحریک قومیت ها و تفرقه افکنی، فضا را متشنج کنند اما مردم استان خودشان با هوشیاری به کشمکش های قومی توجهی نکردند و با حضور پرشور در صحنه انتخابات، نمایندگان خود را انتخاب و به مجلس شورای اسلامی فرستادند.

سعادت تاکید کرد : ما امروز باید نگاهمان نگاه فراقومیتی باشد و با عبور از این مسائل، به حقوق شهروندی برسیم و آن را در جامعه ساری و جاری نماییم.

وی با بیان اینکه ما آرامش، همدلی و آسایش و رفاه را برای مردم استان خواستاریم، افزود: دشمنان هیچگاه وجود وحدت، همدلی و اتحاد میان مردم و اقوام و ادیان در استان را تحمل نمی کنند و همواره بر طبل تفرقه و اختلافات قومی می کوبند لذا لازم است در برابر این توطئه ها همواره هوشیار باشیم.

استاندارآذربایجان غربی بر ضرورت جذب سرمایه گذاری در استان هم تاکید و خاطرنشان کرد: باید با تامین امنیت سرمایه گذاری در استان، بستر را برای ورود و فعالیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم کنیم و با توسعه سرمایه گذاری به رونق اقتصادی برسیم و برای جوانان نیز اشتغالزایی کنیم.

سعادت افزود: سرمایه گذار باید به این باور برسد که در صورت سرمایه گذاری در استان سرمایه اش دستخوش حوادث نخواهد شد و احساس امنیت در سرمایه گذاری را بصورت عینی لمس کند.

وی همچنین به سقوط اخلاق در دولت قبل اشاره کرد و گفت: متاسفانه در دولت قبل، اخلاقیات به شدت سقوط کرد و مرزهای اخلاقی از هم پاشید و امروز دولت یازدهم بدنبال بازسازی این فضاست و در تلاش دارد که با ارتقا و بهبود فضای اجتماعی، اخلاقی و اقتصادی، عرصه را برای حضور و مشارکت مردم و جوانان در مدیریت امور کشور فراهم کند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.