سرانه مصرف آب به ازای هر نفر در ایلام 260 لیتر بوده که این میزان نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب اعلام کرد: آب کالای ارزانی در کشور محسوب می شود و همین امر سبب شده تا به راحتی مورد مصرف قرار گرفته و در زمینه صرفه جویی به آن توجهی نشود

داراب بیرانوند گفت: حجم تولید آب در استان سالانه 40 میلیون و 500 هزار مترمکعب است که علاوه بر هدر رفت بخشی از آن بدلیل فرسودگی شبکه، میزان مصرف آن نیز به نسبت میانگین کشوری افزایش را نشان می دهد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب بیشترین مصرف آب در استان را مربوط به شهرهای ایلام، دهلران، دره شهر و آبدانان و کمترین میزان مصرف را نیز در شهرستان ایوان اعلام کرد.

وی افزود: در سال جاری با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی ها به گونه ای است که مشترکانی که بیش از 20 متر مکعب آب مصرف می کنند به عنوان مشترک پر مصرف معرفی شوند که تاکنون 48 هزار مشترک در سطح استان دارای چنین وضعیتی هستند.

بیرانوند اظهار کرد: برنامه ریزی ها برای کاهش مصرف چهار هزار و 85 خانوار از این تعداد طی سال جاری در دست اقدام است و در این خصوص تلاش می شود مصرف آب این تعداد مشترک تا پایان سال جاری کاهش یابد.

وی مدیریت منابع آب را از زیربناهای مهم توسعه در اقتصاد مقاومتی اعلام و تاکید کرد: با توجه به اینکه با افزایش مصرف آب منابع تولید نیز کاهش پیدا خواهد کرد ، نهادینه شدن فرهنگ کنترل و مدیریت مصرف باید مورد توجه قرار گیرد.







انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، سرانه ، مصرف ، اب ، 260لیتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.