سخنگوی کاخ سفید مدعی شد وجود بشار اسد باعث «افزایش افراط‌گرایی در سوریه» می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، در نشست خبری مدعی شد وجود بشار اسد باعث «ریشه دار شدن درگیری‌ها» و «افزایش افراط‌گرایی در سوریه» می شود. 

وی بار دیگر مدعی شد وجود بشار اسد باعث شده است افراط‌گرایی در سوریه و گروه‌های تروریستی مانند داعش و القاعده در این کشور ریشه بدوانند تا به دنبال ایجاد پناه‌گاههایی برای خود باشند تا آمریکا و متحدان ما را در سراسر دنیا تهدید کنند.

سخنگوی ماخ سفید در اظهارات بی‌اساس خود ادعا کرد: ما به دنبال تضعیف و در نهایت شکست دادن داعش هستیم؛ ولی ریشه‌های این موضوع را نیز دور از چشم نداریم، عواملی که باعث شده‌اند گروه‌هایی مانند داعش ایجاد شوند و این همان حکومت ورشکسته بشار اسد است.

ارنست درباره احتمال اعزام نیروهای بیشتر به سوریه و عراق گفت در حال حاضر خبری جدید درباره تعهدات بیشتر برای تخصیص منابع دیگری برای عراق و سوریه ندارم، ولی رئیس جمهور بارها درباره رویکرد خود در این مسائل صحبت کرده است و هر بار که با تیم امنیت ملی خود درباره اقدام علیه داعش جلسه داشت، درباره بخش‌هایی از این راهبرد که بیشترین پیشرفت ها را  داشت، صحبت شده است. 

وی اضافه کرد:در حال حاضر افزون بر فشارهایی که در صحنه زمینی وارد می شود، فشارها بر سران داعش نیز افزایش یافته است و به تازگی، دو نفر از سرکردگان عمده این گروه نیز حذف شده اند. 

سخنگوی کاخ سفید در بخشی دیگر از اظهاراتش، با اشاره به حمایت رئیس جمهور آمریکا از هیلاری کلینتون گفت: وی (کلینتون) از همان ابتدا در مناظره، مساله را با قدرت درباره خروج از بدترین بحران اقتصادی مطرح کرد؛ وی راهبردی را برای کاستن از مالیات های طبقه متوسط و درخواست از طبقات بالای اجتماعی برای پرداخت سهم عادلانه خود از مالیات، بستن مفرهای مالیاتی برای کسانی که رابطه دارند و رشد اقتصادی مطرح کرد که دقیقا همان راهبردی است که رئیس جمهور اوباما دنبال کرده و باعث شده است کشور برای نخستین بار در طول تاریخ خود با رشد پیاپی اقتصادی روبرو شود. 

جاش ارنست  بار دیگر با هشدار درباره پایان بودجه دولت و احتمال تعطیلی آن در پایان ماه سپتامبر و احتمال تلاشی از سوی دولت برای جلوگیری از این مساله، گفت البته این کاری نیست که قوه مجریه بخواهد اقدامی در قبال آن انجام بدهد؛ رئیس جمهور نیز مایل نیست شاهد پایان بودجه دولت باشد، ولی این به عهده قوه مقننه است. جمهوری‌خواهان اکثریت را در سنا و مجلس نمایندگان دارند و مسئولند تا لایحه بودجه‌ای دو حزبی را تدوین و به رئیس جمهور ارسال کنند تا پیش از پایان بودجه دولت در سی‌ام سپتامبر، روی میز رئیس جمهور باشد. البته جمهوری خواهان در حال بررسی راهی برای انجام دادن این کار هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار