رییس شورای فرهنگ عمومی قوچان گفت: در ایام محرم ساماندهی هیات عزاداری شهرستان در روز عاشورا و تاسوعا ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛حجت الاسلام محمد دستجردی در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی قوچان افزود: بایستی تجمع بزرگی در این روز با حضور یک سخنران و مداح مناسب در میدان مرکزی شهر به جای مراسم های زنجیر زنی و سینه زنی شکل بگیرد.

وی گفت:برگزاری مراسم شیر خوارگان حسینی به صورت تجمعی بهتر بوده و نماز ظهر عاشورا نیز در میدان مرکزی شهر برگزار خواهد شد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان افزود هیات های دانش آموزی توسط آموزش و پرورش و هیات های دانشجویی نیز توسط بسیج دانشجویی در شهرستان باید راه اندازی و فعال شوند .

حجت الاسلام محمد دستجردی بابیان اینکه گروهای مختلف انحرافی در این ایام به شدت در حال فعالیت هستند گفت: توجیه مردم از طریق مداحان و روحانیون اعزامی به مساجد و حسینیه ها درباره این امر ضروری است

رییس اداره تبلیغات اسلامی قوچان هم در این جلسه با اشاره به این که مداحان باید به تاییدیه سازمان شورای ارزیابی برسند و کارتهای شناسایی آن ها بر اساس رتبه بندی ها صادر خواهد شد گفتاین سازمان برای ۱۵۰ هیات مذهبی این شهرستان از ابتدای محرم باز میشود که هیات ها باید مدارک خود را در این سامانه به ثبت برسانند.

سید محمد ساجدی با یاد آوری به این که همزمان با ایام محرم و آستانه این ماه همایش هایی برای مداحان و هیات های مذهبی بر گزار خواهد شد افزود هشت هیات مذهبی بانوان در این شهرستان به همراه ۴۸جلسه قرآن شناسایی شد که برخی از بانوان مداح در قالب کانون مداحان شهرستان ساماندهی شدند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه هیات های دانشجویی نیز باید مورد تقویت بیشتری قرار بگیرند گفتهمه ساله هیات های مذهبی دارای کد یازده رقمی کشوری هستند و برای مداحان نیز از یک ماه گذشته در حال ثبت پرونده آنهادر سامانه ای به نام طور هستیم .

انتهای پیام//ح.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.