همزمان با سی و دومین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت جام دکتر علی اصغر داوودی بعنوان سرپرست جدید این واحد دانشگاهی منصوب شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در مراسم تودیع و معارفه گفت : علم و دانش، جامعه بشری را هر روز بیشتر از پیش به خود محتاج می کند و در این زمینه، استادان، محققین و دانشگاهیان بایستی برای باز کردن گرهی از گره مشکلات و معضلات جامعه علی الخصوص مشکلات اقتصادی گام های مؤثری بردارند.  

دکتر عباس شیخ الاسلامی افزود : تا وقتی که مسیر علم به سمت توسعه اقتصادی و رفع مشکلات و گرفتاری های جامعه نباشد، این علم به خاطر خود علم هیچ ارزشی ندارد زیرا سالیان سال در کشورهای توسعه یافته علم را به دنبال علم جستجو کردند.

او وظیفه امروزی دانشگاهیان را از خود گذشتگی و سخت کوشی و دیدن ثمره آن عنوان کرد و گفت: این تفکری که در مسئولان رده بالای نظام برای ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی بوجود آمد، بسیار ارزشمند و با اهمیت و جای بسی شکرگزاری است.

دکتر شیخ الاسلامی تأکید کرد: بایستی در این مقطع زمانی تمام سعی و تلاشمان را در جهت سوق دادن علم و دانش به سمت رفاه، آسایش و رشد اقتصادی جامعه قرار دهیم.

فرماندار تربت جام در این آیین ضمن قدردانی از خدمات 14 ساله ریاست قبلی دانشگاه گفت: در کنار مجادلات سیاسی و منطقه ای گذشته که عامل بازدارنده توسعه منطقه بوده ما در چندسال گذشته تلاشمان این بوده سیمای شهرستان را فرهنگی نشان دهیم.

علی رستمی با اشاره به برگزاری 12همایش منطقه ای،کشوری و بین المللی در شهرستان گفت: معتقدیم تربت جام در شان و منزلت دانشگاهی می تواند به استقرار و ازدیاد دانشجویان و توسعه منطقه کمک فراوانی کنند.

رستمی خاطر نشان کرد: متاسفانه دانشگاه آزاد با سوابق چند دهه هیچ نقشی در معادلات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ندارد بکوشیم تا رسالت دانشگاهها فقط خروجی دانشجو نباشد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید بتواند از تمامی ظرفیت‌های خود استفاده کند تصریح کرد: باید بتوانیم از تمامی امکانات، کارکنان، اساتید و دانشجویان استفاده کنیم تا به اهداف عالی علمی خود دست پیدا کنیم.

در ادامه سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام اظهار کرد : مشکلات موجود در واحد تربت جام را می توان از طریق خود پرسنل ،دانشجویان این دانشگاه حل و فصل کرد و با تشکیل کمیته های دانشجویی، کارمندی و با استفاده از اعضای هیئت علمی مشکلات شناسایی و انشاءالله حل خواهند شد.

دکتر علی اصغر داوودی افزود: هدف ما این است که از تمام پتانسیل های موجود در درون و بیرون دانشگاه استفاده کنیم و انتظار داریم تمامی دوستان و هیئت امناء، شورای مشورتی و سایر صاحب نظران در کنار ما باشند و به ما کمک کنند.

انتهای پیام// م ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.