فرمانده انتظامي استان گفت: برقراری نظم و امنيت اجتماعی با تعامل ميان پليس و بازاريان امکانپذیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ و به نقل از پایگاه خبری پلیس فرمانده انتظامي استان گفت: زماني مي توانيم شاهد برقراري نظم و امنيت اجتماعي باشيم که ميان پليس و مردم و به ويژه اقشار تأثيرگذار همچون بازاريان، همبستگي و تعامل وجود داشته باشد.
سردار "منوچهر امان اللهي" در همايش "پليس، اصناف و امنيت" که پيش از ظهر امروز (يکشنبه) در محل سالن شهداي اصناف برگزار شد، گفت: برگزاري اين جلسه در هفته ناجا نشان دهنده توجه و اهتمام اصناف به موضوع امنيت است و هرچه همگان پر اين زمينه مشارکت داشته باشند و خود را در حوزه فردي و اجتماعي سهيم بداند، اثرات مثبت تري خواهد داشت.
وي عنوان کرد: تغييرات سبک زندگي و نيازها در کشورهاي دنيا، تبعات فراواني را به همراه داشته است و هنوز هم ادامه دارد.
مقام ارشد انتظامي استان تصريح کرد: در گذشته حوزه تأمين امنيت متفاوت بود و جرايم رنگ و لعاب و پيچيدگي هاي کمتري داشتند، اما امروزه تهديدها و جرايم نه تنها از مرز جان و مال گذشته، بلکه به فکر و روح افراد نيز رسوخ پيدا کرده است.
سردار امان اللهي افزود: نيروي انتظامي با توجه به تنوع جرايم، نيازمند امکانات و نيروي انساني بيشتري است و با وجود تلاش هاي شبانه روزي توسط پليس و حجم بالاي مأموريت ها، امنيت مطلوب و ايده ال فراهم نشده است.
وي با طرح اين پرسش که آيا اقدامات دستگاه هاي مسئول در حوزه نظم و امنيت عمومي کافي است و اگر همه شرايط، امکانات و قابليت ها فراهم باشد، مردم مي توانند با خيال آسوده اموال خود را رها کنند، متذکر شد: زماني مي توانيم شاهد برقراري نظم و امنيت اجتماعي باشيم که ميان پليس و مردم و به ويژه اقشار تأثيرگذار همچون بازاريان، همبستگي و تعامل وجود داشته باشد.
فرمانده انتظامي استان يادآور شد: امنيت مقوله حساس و مهمي است که اگر در جامعه کمرنگ شود، آسيب هاي بسياري را به همراه داشته و زمينه بروز فساد و ناهنجاري را فراهم مي کند.
سردار امان اللهي با اشاره به اينکه نوع رفتار اتحاديه هاي صنفي در ترويج بهتر زيستن و احترام به همنوع تأثيرگذاري چشمگيري دارد، گفت: بازرايان از ظرفيت بسيار خوبي برخوردار هستند و اعتماد عمومي نسبت به آنها بالا است که مي توانند از اين سرمايه در کاهش معضلات استان استفاده کنند.
وي ادامه داد: عدم پايبندي به باورها و اعتقادات داراي آثار منفي است بنابراين نحوه عملکرد اصناف در جامعه و احساس امنيت دخالت مستقيم داشته و در اين ميان افراد پيشکسوت مسئوليت بيشتر دارند.
مقام ارشد انتظامي استان خاطرنشان ساخت: شرايط امنيتي استان مطلوب است و مجموعه انتظامي با تلاش بي وقفه کارکنان موفق شده است ميزان وقوع جرايم را کاهش دهد که نقش مردم در اين مسير بي تأثير نبوده است.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.