معاون اول رئیس جمهور برای افتتاح دو پروژه بزرگ فردا به خراسان شمالی سفر می کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، استاندار خراسان شمالی درباره سفر دکتر اسحاق جهانگیری به استان گفت: معاون اول رئیس‌جمهور فردا به همراه وزیر نیرو، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه و تعدادی از معاونان وزرا به خراسان شمالی سفر خواهند کرد که بازدید و افتتاح سد غلامان و پست تبدیلی ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت جاجرم و همچنین حضور در شورای اداری از مهم‌ترین برنامه‌های این سفر خواهد بود.

محمد رضا صالحی در خصوص بهره‌برداری از سد غلامان در شهرستان رازوجرگلان گفت : برای اجرای این سد بیش از هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که با بهره‌برداری از آن وضعیت آب شرب، آب موردنیاز برای توسعه کشاورزی و همچنین صنعت منطقه بهبود می‌یابد.

وی افزود: کانال‌های شماره یک و دو پشت سد که برای تأمین آب شرب منطقه مورداستفاده قرار می‌گیرند توسط وزارت نیرو به اجرا رسیده و آماده بهره‌برداری هستند و قرارداد لازم برای احداث کانال‌های شماره ۳ و ۴ هم که آب کشاورزی منطقه را تأمین خواهند کرد، منعقد و اجرای آن آغازشده است.

بازدید و افتتاح پست تبدیلی ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت شهرستان جاجرم نیز از برنامه‌های معاون اول رئیس‌جمهور در سفر سه‌شنبه به خراسان شمالی است که استاندار بهره‌برداری از آن را در رفع افت ولتاژهای استان مؤثر عنوان کرد.

صالحی درباره این پروژه افزود : بهره‌برداری از این پروژه قابلیت اطمینان و پایداری در شبکه برق استان را افزایش خواهد داد و امکان برق‌رسانی به صنایع جدید به‌ویژه صنایع بزرگ هم ایجاد می‌شود.

وی گفت: جلسه شورای اداری استان نیز عصر سه‌شنبه با حضور دکتر جهانگیری به‌عنوان رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیرو و همچنین معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه برگزار و مسائل و برنامه‌های استان برای احقاق اقتصاد مقاومتی بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.