شیعیان نیجریه تهدید کردند در صورتیکه شیخ زکزاکی آزاد نشود، آبوجا را به تصرف خود در می‌آورند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پانچ؛ اعضای جنبش اسلامی نیجریه اعلام کردند تا زمانیکه شیخ "ابراهیم زکزاکی،" روحانی شیعه و رهبر جنبش اسلامی نیجریه، آزاد نشود در آبوجا –پایتخت این کشور- به تظاهرات ادامه می‌دهند.

پیروان شیخ زکزاکی اعلام کردند مهلت 14 روزه‌ای که برای آزادی شیخ تعیین کرده بودند به سر آمده است و قصد دارند با تصرف پایتخت مقامات دولتی نیجریه را برای آزادی وی تحت فشار قرار دهند.

پیروان شیخ زکزاکی گروهی با نام "گروه نجات زندگی شیخ زکزاکی در نیجریه" تشکیل داده و "بشیر مرفا" هدایت آن را برعهده دارد. این گروه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این حق مسلم ما است تا نارضایتی و نگرانی خود را درباره سرنوشت شیخ زکزاکی به شکل صلح‌آمیز بیان کنیم. نیروهای پلیس، سربازان و آژانس‌های امنیتی باید بدانند ما حرکت اعتراضی خود را کاملا صلح‌آمیز پیگیری می‌کنیم. آنها نباید ما را مورد اذیت قرار دهند و یا ما را با ترساندن از هدف نهایی‌مان منصرف کنند. شعار ما آزادی شیخ زکزاکی است. ماموریت ما در آبوجا تلاش برای آزادی رهبر جنبش اسلامی است و بس.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Japan
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
به امید پیروزیتان انشاء الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
محرم است و عاشورا !................ و ما خوابیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
درهرجنایتی علیه شیعیان پای حکام وهابی سعودی درمیان است مرگ بر آل سقوط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
دولت نیجریه تا شیعیان را برعلیه خودش به شورش وادار نکند دست بردار نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
اگه ایران و روسیه نبودن، الان داعش توی سواحل ایتالیا و یونان و ... گشت نظامی داشت! واقعا این اروپایی های نمک نشناس چرا عکس العمل مشخصی در مقابل زیر پا گذاشتن حقوق شهروندی شیخ زکزاکی و شیخ عیسی قاسم نمی گیرن؟ واقعا این حقوق بشر اروپایی فقط واسه اروپایی باشه؟! اونوقت خیال می کنن تمدن دارن، تمدن به آدمیت هست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
منطق تذکر و نصیحت و نرمش سیاسی با صهیونیزم و برادر دوقلوی آن ، وهابیت و تکفیر سازگاری ندارد . بادی با ظالم مثل خودش برخورد کرد . ارتش نیجریه و ژنرال های صهیونیست آن سیلی ونقد لازم دارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
همیشه و هر کجا انقلاب های مسالمت آمیز جواب داده و موجب سرنگونی خیلی از دولت های فاسد شده و دوام این انقلاب ها خیلی بیشتر از انقلاب های خونین و یک روزه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
درود بر ایمان و هدفتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
شیعیان نیجریه باید مسلح بشوند
آخرین اخبار