وزارت دفاع افغانستان سقوط شهرستان «خانشین» استان هلمند به دست طالبان را رد کرد و گفت: خبرها درباره سقوط این شهرستان نادرست است و کنترل آن در دست نیروهای دولتی قرار دارد.

وزارت دفاع افغانستان سقوط خانشین را رد کرد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع امروز سه شنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با صدیق صدیقی سخنگوی وزارت کشور در عین از رسانه ها خواست که از انتشار رخدادهای دقیق صحنه های نبرد در استان های افغانستان خودداری کنند زیرا این کار به تقویت تروریست ها خواهد انجامید.

وی گفت که ارتش و نیروهای امنیتی بر سراسر افغانستان تسلط کامل دارند و اگر تحرکاتی توسط طالبان یا گروه تروریستی داعش در برخی از مناطق صورت می گیرد، بلافاصله این تحرکات سرکوب شده و آنان قادر نخواهند بود در مناطق تصرف شده بیش از چند ساعت یا چند روز باقی بمانند.

وزیری گفت که گروه تروریستی داعش در استان ننگرهار شکست خورده و برخی تحرکات کوچک که انجام می دهند نیز توسط نیروهای امنیتی از بین برده می شوند و مراکز و رهبران داعش در ننگرهار نابود شده اند.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان افزود که هدف طالبان از حمله به استان های هلمند، قندوز و ارزگان کنترل این مناطق برای انتقال شورای کویته - یکی از شاخه های اصلی و تصمیم گیری طالبان و رهبران و فرماندهان این گروه - و استقرار آنان در این استان ها است، اما آنان قادر به ایجاد پایگاه و استقرار در این مناطق نخواهند بود.

وی گفت که از شامگاه دیروز با اعزام نیروهای ویژه ارتش به قندوز، عملیات پاکسازی این شهر از وجود نیروهای طالبان آغاز شده و نیروی هوایی افغانستان روز دوشنبه 126 پرواز در مناطق عملیاتی انجام داده و در 10 پرواز به طور مستقیم مواضع طالبان را مورد هدف قرار داده که ده ها تن از نیروهای آنان کشته و یا زخمی شده اند.

وزیری گفت که ساعت 4 و 40 دقیقه بامداد دوشنبه گروه طالبان از مسیرهای «چهاردره» از غرب به شهر قندوز حملات شدید را آغاز کرد و توانستند وارد شهر شوند و مناطق اول، دوم و سوم قندوز را تصرف کنند.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان افزود که طالبان پس از تصرف شهر، از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کرده و نیروهای افغان برای جلوگیری از آسیب رسیدن به مردم، در حملات هوایی و راکتی با احتیاط عمل می کنند.

وی، تحرکات طالبان را در قندوز، هلمند، ارزگان، ننگرهار و غزنی، ناشی از برگزاری نشست بروکسل برای تصمیم گیری درباره میزان و چگونگی کمک های بین المللی به افغانستان دانست و افزود که طالبان تلاش می کنند به کشورهای حاضر در این نشست نشان دهند که هنوز هم وجود دارند.

وی گفت که نیروهای ویژه ارتش شب گذشته حملات پاکسازی خانه به خانه را آغاز کرده و تلاش دارند بدون آسیب رسیدن به مردم ؛ دشمن را از بین ببرند.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع اکنون در جنوب، جنوب غرب و غرب قندوز تحرکات نظامی دشمن و درگیری وجود دارد و نیروهای افغان در حال پاکسازی این مناطق هستند.

وزیری، اوضاع در استان «ارزگان» را نیز خوب توصیف کرد و گفت که کمربند دفاعی در این استان تشکیل شده و عملیات پاکسازی بزودی در این منطقه آغاز خواهد شد.

سخنگوی وزارت کشور نیز در این نشست خبری گفت که عملیات پاکسازی در قندوز از دیروز آغاز شده و به زودی شاهد یک عملیات بزرگ دیگر با هدف «ردیابی» نیروهای طالبان در این شهرستان خواهیم بود تا دیگر تروریست ها فرصت نفوذ به این شهر را نداشته باشند.

ایرنا نوشت: صدیقی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه گفته می شود شهرستان قندوز به دنبال اختلاف میان استاندار و فرماندهان محلی پیشین صورت گرفته و آنان با تشدید اختلاف ها، راه را برای ورود طالبان به این شهر باز کردند، گفت که به جنگ قندوز «رنگ دیگری» ندهید و این گزارش ها بی پایه و اساس است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار