خراسان رضوی میزبان پرندگان مهاجری شده است که از سیبری به این استان کوچ کرده اند

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این استان یکی از کریدورهای اصلی حرکت پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی از سمت سیبری است.

محمد عرفانی افزود: با توجه به آغاز مهاجرت پرندگان،گروههای محیط زیست با هدف انجام آزمایش، پایش و کنترل احتمالی بیماری آنفلوآنزا و نیز جلوگیری از شکار و صید پرندگان، در همه آبگیرها، برکه ها، سدها و بندهای خراسان رضوی مستقر شده اند.

او گفت: بر اساس سرشماری پرندگان مهاجر به روش مشاهده، پارسال 15 هزار و 848 قطعه پرنده در ماههای سرد سال میهمان خراسان رضوی بودند که پیش بینی می شود امسال این رقم افزایش یابد.

عرفانی افزود: در سرشماری سال 1391، ده هزار و 286 قطعه پرنده مهاجر در خراسان رضوی سرشماری شدند.

او با اشاره به وجود 22 آبگیر، سد و بند اصلی میزبان پرندگان مهاجر در خراسان رضوی گفت: 40 گونه پرنده مهاجر ماههای سرد سال را در این استان سپری می کنند.

عرفانی افزود: گونه های خاص و تحت حفاظت از جمله اردک سرسفید، اردک بلوطی و غاز پیشانی سفید از گونه های پرندگان مهاجر به استان هستند.

20 درصد مساحت 118 هزار کیلومترمربعی خراسان رضوی زیر پوشش حفاظت محیط زیست و مساحت زیستگاههای این استان 2 میلیون و 500 هزار هکتار است.

انتهای پیام // ا ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.