کشتارگاه صنعتی قزوین مرغ ، پروانه علامت استاندارد حلال دریافت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ بعد از استان قم ، قزوین دومین استانی ست که علامت استاندارد حلال به یکی از کشتارگاههای صنعتی آن تعلق می گیرد.

یک کشتارگاه صنعتی در قزوین نشان « حلال » گرفت

معاون  نظارت بر اجرای سازمان ملی استاندارد کشور در این مراسم بر توسعه اقتصاد حلال در عرصه بین المللی تاکید کرد .

مرندی مقدم  گفت : تولید و صادر کردن محصولات با استاندارد حلال  ،نقش مهمی در جایگزینی صادرات نفت و فرآورده های نفتی و توسعه اقتصاد حلال در سطح بین المللی دارد.

وی افزود: در حال حاضر گردش مالی اقتصاد حلال در موضوع های غذا ، گردشگری و سایر مباحث در جهان، 2 هزار و 500 میلیارد دلار است .

وی اضافه کرد : اگر سهم ایران از این میزان  5 تا 10 درصد باشد دیگر نیازی به صادرات نفت به خارج از کشور نیست .

معاون سازمان ملی استاندارد کشور گفت: قوانینی که در صدور پروانه های استاندارد حلال تدوین شده است بیش از 90 درصد برگرفته از فقه جعفری است.

مرندی مقدم با اشاره به استانداردهای غذای حلال گفت: در سال 88  با همکاری نهادهای مربوطه و با نظارت سازمان ملی استاندارد، راهنمای عمومی غذای حلال در ایران تدوین و بعد از آن اجرایی شد.
حجت الاسلام کلانتری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور هم در این جلسه از فعالیت 700 ناظر شرعی در داخل کشور خبر داد و گفت:  وظایف ناظران شرعی و بهداشتی  نظارت بر استانداردهای حلال سنگین است  چرا که  اگر ضعفی به وجود آید  تمام زحمات به هدر می رود.

نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی  افزود: باید به گونه واقعی غذای حلال را در اختیار مردم کشور و جهان قرار دهیم و با برنامه ریزی های کلان در سطح بین المللی حضور پیدا کنیم.

وی گفت:  با وجود اختلاف نظرهایی که میان کشورمان با سایر کشورها وجود دارد با این حال آنان به تولیدات داخلی کشور ما اعتماد دارند، از این رو باید با تمام توان به وظایف خویش در تولید محصولات با استانداردهای حلال عمل کنیم.

طاهری مدیر کل استاندارد استان قزوین  هم  در این جلسه گفت: صدور این پروانه به تامین غذای حلال در داخل کشور و صادرات آن به جهان اسلام کمک شایانی می کند.

طاهری با بیان اینکه در قوانین این استاندارد ، صد در صد از موازین فقه شیعه در موضوع حلال در استاندارد بین المللی اسلامی را مورد توجه قرار داده ایم، گفت: اعطای نشان استاندارد حلال از سوی سازمان ملی استاندارد ایران و با محوریت کار حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار