استاندار قزین گفت : تشکیل کنسرسیوم صادرات در قزوین بسرعت پیگیری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ فریدون همتی در جلسه کارگروه صادرات استان گفت: تاخیر در تشکیل کنسرسیوم صادراتی در استان بیانگر ضعف بخش خصوصی و دولتی برای فعالیت متمرکز و کار گروهی است که این مشکل باید بسرعت برطرف شود.

وی افزود : چند ماهی است که تصمیم گرفته شد تا با تشکیل کنسرسیوم به صورت متمرکز برای صادرات اقدام شود اما متاسفانه همکاری لازم از سوی دستگاههای دولتی و بخش خصوصی برای عملی شدن این کار صورت نگرفته است.

وی افزود: در شرایطی که با محدودیت منابع اعتباری دولت مواجهیم باید بتوانیم از راه صادرات غیرنفتی منابع مالی مورد نیاز خود را تامین کنیم.

وی افزود: همه دستگاههای مرتبط باید در مسیر صادرات همت کنند و بی توجهی از هیچ مدیری پذیرفته نیست و برای این که به چشم انداز ترسیم شده در این بخش برسیم باید پیگیری امور ورفع موانع در اولویت باشد.

استاندار تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا همه محصولات صادراتی استان از گمرک قزوین صادر شود و اگر مسئولان حود را پاسخگو بدانند حتما تلاش بیشتری را برای رسیدن به صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری انجام خواهند داد.

رییس سازمان صنعت و معدن استان هم در این جلسه گفت: حمل و نقل کالا از استان قزوین به گمرکات مرزی نسبت به استانهای دیگر گران تر است .

پرزحمت گفت:برای رفع این مشکل باید انجمن رانندگان ،شرکت های پخش و حمل و نقل برابر مصوبه سازمان حمل و نقل پایانه ،مانند استانهای دیگر عمل کنند.

وی اضافه کرد:در ۶ ماهه نخست امسال ٢٨۵میلیون دلار کالا از کارخانجات استان که عمده آن مواد شوینده،فولاد،کاشی و خشکبار است از استان صادر شده است.

به گفته رییس سازمان صنعت و معدن استان ١٩٠میلیون دلار از این صادرات از محل گمرک استان و مابقی آن از گمرک استانهای دیگر صورت گرفته است.

اعلام برنامه های صادرات دستگاه های اجرایی تا یک هفته اینده ،ضرورت تهیه ماشین های یخچال دار برای شرکت های حمل و نقلی که مواد فاسد شدنی دارند،پرداخت مبالغ ارزش افزوده گرفته شده توسط گمرک به صادرکننده ها از جمله مصوبات این جلسه بود .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار