اگر حتی یکبار تصمیم گرفته باشید که شرکت ارائه‌دهنده اینترنت خود را تغییر دهید، با غولی به نام رانژه مواجه خواهید شد.

به گزارش خبرنگار   دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مناسب نبودن کیفیت و سرعت اینترنت باعث شده عدهای زیادی از کاربران ADSL تصمیم بگیرند با شرکت اینترنتی طرف قرار داد خود قطع ارتباط کنند و از خدمات دیگر شرکتها که مناسبتر است استفاده کنند اما به دلیل معطلی زیاد در بیشتر موارد قید این کار را میزنند.

غولی به نام رانژه!

اگر حتی یکبار تصمیم گرفته باشید که با شرکت ارایهدهنده اینترنت خود قطع ارتباط کرده و از جای دیگری خدمات دریافت کنید با مشکلات فرالوانی که در این راه وجود دارد به خوبی آشنا هستید.

در مرحله اول که شرکت طرف قرارداد به بهانههای مختلف شما را معطل کرده و حتی پیشنهاد ارایه بهتر خدمات را میدهد که البته این وعدهها در بیشتر موارد سرابی بیش نیست و اما در مرحله بعد که شرکت را مجاب کردید که دیگر نمیخواهید خدمات آنها را دریافت کنید به سد بزرگتری بر میخورید سدی به نام رانژه.

شرکت اینترنتی طرف قرارداد شما حداقل یک هفته زمان میخواهد تا تجهیزات خود را از روی خط شما بردارد و البته در مقابل شرکت جدید هم حداقل همین اندازه زمان برای رانژه کردن خطتان طلب میکند.

با احتساب تعطیلی آخر هفته و در نوبت ماندن برای آزاد شدن خط و دیگر بهانهها عملا شما برای مدت یک ماه بدون اینترنت میمانید آنچه برای خیلیها که کارشان با اینترنت ارتباط دارد عملا نشدنی است.

غولی به نام رانژه!

رانژه چیست؟

اصطلاح"رانژه کردن" به صنعت مخابرات مربوط میشود و در یک تعریف کلاسیک رانژه کردن به عملی می‌گویند که طی آن شرکت مخابرات، برقراری ارتباط تلفن مشترک با شرکت خدمات اینترنتی را فراهم می‌کند.

درواقع در طی عملیات رانژه مسیر سیم تلفن مشترک را در مخابرات عوض میکنند تا کابل تلفن مشترک از تجهیزات شرکت خدمات اینترنتی نیز بگذرد و امکان دریافت اینترنت را در کنار مکالمات صوتی داشته باشد. این عوض کردن مسیر به درخواست مشترک و با ارسال نامه از طرف شرکت به مخابرات انجام میشود.

درنتیجه قبل از این که بتوانید از خط تلفن خود به عنوان خط ای‌دی‌اس‌ال استفاده کنید باید این خط از طرف مخابرات و به درخواست شرکت ارایه دهنده سرویس، رانژه شده باشد.

غولی به نام رانژه!

مشکل از کجا آب میخورد؟

شرکتهای اینترنتی درباره علت تعللشان برای قطع و وصل کردن ارتباط مشترک انگشت اتهام خود را به سمت شرکت مخابرات دراز میکنند و مدعی هستند که مخابرات مانع دسترسی سریع آنها به خطوط است.

مخابرات اما مدعی است که کار نصب و قطع ارتباط مشترک بین دو شرکت به آن شرکتها بر میگردد و مخابرات هیچ لزومی ندارد که کار این شرکتها را با کارمند خود به صورت رایگان برای آنها به انجام رسانده و خطوط را رانژه کند. لذا مخابرات از شرکتهای اینترنتی میخواهد که نمایندگان خود را بفرستند تا با نظارت کارمند مخابرات تجهیزات خود را از روی خطوط مشترکان برداشته یا نصب کنند و عملیات رانژه کردن خطوط را به انجام رسانند.

در این بین اما باز هم شرکتهای اینترنتی مدعیاند که با وجود آنکه در چندین نوبت آنها کارمندشان را برای رانژه کردن خط میفرستند اما مخابرات اجازه ورود آنها به مراکز مخابراتی را نمیدهد. مخابرات در مقابل اما میگوید از آنجایی که تجهیزات مخابراتی بسیار حساس و گران هستند عملیات رانژه حتما باید با نظارت کارمند آنها صورت گیرد تا به تجهیزات مخابرات لطمهای وارد نشود.

این اختلافات شرکتهای اینترنتی و شرکت مخابرات اما فارغ از این که چه کسی مقصر است بیش از هر کس مشترکان اینترنت ایران را متضرر کرده است و باعث شده حتی اگر فرد از خدمات اینترنتی که دریافت میکند رضایت ندارد و حتی اگر مرتبا با افت سرعت، قطعی و گرانی مواجه است اما باز هم با خدمات ضعیف شرکت اینترنتی طرف قراردادش بسوزد و بسازد اما گرفتار غولی به نام رانژه نشود. غولی که حداقل یک ماه او را ار دریافت خدمات اینترنتی محروم میکند.

غولی به نام رانژه!

درگیریهای مشترکان با ارایهدهندگان اینترنت بر سر رانژه

درگیریها و اختلافات کاربران اینترنت با شرکتهای اینترنتیشان بر سر تعلل در رانژه خطوط از ابتدای آمدن ADSL به کشور جزیی جدا نشدنی از مباحث اینترنت کشور بوده است.

با یک جستجوی ساده اینترنتی به سیلی از شکوههای کاربران درباره رانژه نشدن خطوطشان میرسید. یکی از کاربرانی که حسابی از این مساله گلایه دارد در یک فروم اینترنتی نوشته است:

"می خواستم به اطلاع‌تان برسانم که شرکت اینترنتی که از آن سرویس خریده‌ام سرعت کارشان از لاک پشت هم کمتر است و با وجود آنکه از تاریخ ثبت‌نام من حدود 13 روز می گذرد ولی هنوز سرویس ADSL راه اندازی نشده است. این در صورتی است که اگر از مخابرات خریداری می کردم حداکثر 48 ساعته اینترنت درخانه‌ام بود. یکی از دوستان خودم اقدام به خرید از مخابرات کرده و بعد از 24 ساعت خط رانژه شده و سرویس توسط کارشناس راه اندازی شده است."

البته این مشکل محدود به کاربران یک شرکت اینترنتی خاص یا یک استان خاص در کشور نیست و با نگاهی به پیامهای مردم به وضوح میبینید که کاربران تعداد زیادی از شرکتهای اینترنتی در استانهای مختلف از این مساله ناراحت و آزرده خاطر هستند.

برخی از کاربران در این میان معتقدند که مشکل از مخابرات آب میخورد و این شرکت این کار را میکند تا کاربران اینترنت پرسرعت را ناچار کند از خودش اینترنت بگیرند تا برای راهافتادن اینترنتشان معطل نشوند. این عده عقیده دارند که اگرچه رانژه شدن خط برای شرکتهای اینترنتی زمانبر است اما مخابرات این کار را برای مشترکان اینترنت خود در کمتر از 48 ساعت انجام میدهد.این در حالی است که برای رانژه خطوط دیگر شرکتها مخابرات چوب لای چرخ میگذارد.

یکی دیگر از کاربران که چند ماه پیش مشکل رانژه داشته است می‌گوید که رانژه شدن خطش 28 روز طول کشیده است و دست آخر هم پس از 10 بار رفتن و داد و بیداد کردن در مخابرات مجبور شده خودش مسوول نمایندگی شرکت اینرنتی‌اش را به مخابرات ببرد تا کارش انجام شود.

البته تعداد زیادی از کاربران هم این استدلال را رد میکنند و معتقدند که این شرکتهای اینترنتی هستند که به دلیل ضعف و کمبود نیرو در ساختار خود مشترکانشان را معطل میکنند. چنانکه در هنگامی که برای هر مشکلی با اپراتور این شرکتها هم تماس گرفته میشود آنها حتی اتصال به اپراتور را آنقدر طول میدهند تا فرد قید اعتراض و بیان کردن مشکلش را بزند.

غولی به نام رانژه!

چه باید کرد؟

با وجود تمام ریزهکاریهایی که در رانژه کردن خطوط وجود دارد و با وجود هماهنگیهایی که می‌بایست بین مخابرات و شرکت‌های اینترنتی صورت گیرد عملیات رانژه نباید بیش از 72 ساعت زمان ببرد. پس اگر رانژه شدن خط شما بیش از این میزان زمان برده حتما هر چه سریعتر به وب‌سایت https://195.ict.gov.ir مراجعه کرده و شکایت خود را مطرح کنید.

سامانه 195 که توسط وزارت ارتباطات ایجاد شده برای رسیدگی به شکایات مردمی است و با توجه به این که وزارت ارتباطات مستقل از مخابرات و شرکت‌های اینترنتی تعریف شده است می‌تواند بین آن‌ها حکمیت کرده و حق و حقوق مشترکان را از آنها بگیرد.

البته طبیعی است که انتظار می‌رود سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز توجه بیشتری به مساله رانژه نشان داده و شرکت‌های اینترنتی و مخابرات را ملزم به رعایت حقوق کاربران ایرانی کند.

گزارش از نادر نینوایی



انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام خسته نباشین. آسیاتک خط منو جمع آوری نمیکنه و به زور میگه باید بسته بگیری. چه کنم؟ لطفا راهنمایی کنین!!
Iran (Islamic Republic of)
amir
۱۵:۴۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
ولی من مشکل بقیه رو ندارم من واسه راه انداری دو روزه انجام میشه جمع اوری هم دو روزه انجام میشه من فقط میخوام بدونم واقعا لازمه 65 تومان پوله رانژه بدیم؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا حسین زاده
۲۰:۴۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
باسلام از اسیا تک بسته خریدم الان ۱۰ روزه چراغ پورت ندارم وجلوی اینکه ثبت نام کنم به من نگفته اند که آنتن دهی به آن منطقه ندارم الان باید چکار کنم کسی هم پاسخ نیست گرفتارمون کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
بهترین راه حل مثل کشورهای دیگه مشترک راضی نبود راحت از طریق اینترنت سرویسش رو منتقل کنه به یک شرکت دیگه همه کشورها ازین سیستم استفاده میکنند و با اتوماسیون کردن این مراحل نیروی انسانی کمتری مورد نیاز هست و سرعت فوق العاده بالا میره و نیاز به نیروی انسانی چه در مخابرات چه در شرکت ها فوق العاده پایین میاد حتی اگر سرویس مشترک تمام نشده باشد میتونن راحت ادامه سرویس به شرکت دیگه منتقل کنند مثل ترابرد سیمکارت که به راحتی میتونید از شرکتی به شرکت دیگه راحت ترابرد انجام بدید حتی چند ثانیه طول نمیکشه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۴:۳۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
من ۴۵ روزه که درخواست جمع اوری به داتک دادم میگه مخابرات همکاری نمیکنه به ۱۹۵ شکایت کردم میگه این مشکل بسیاری از کاربران هست و مخابرات همکاری نمیکنه صبور باشید ۱۹۵ فقط نمایشیه هیچ کس نیست به داد این مردم برسه
Romania
علی
۱۷:۰۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
من 28روزه که در خواست وصل و رانژه دارم که هنوز وصل نشده تازه قبلش هم رو اپراتور دیگه نبوده خط که وقت قطع کردن هم تلف شه فقط یه رانژه که هنوز وصل نشده خدا داند که کی وصل شه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا جزایری
۱۰:۰۹ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
مخابراط دیگه مسخرشو در اورده این چه وضعیه ۲۹ فرورودین اعلام کرده به اسیاتک که خط رانژه شده و تا الان اینترنت قطع بود هی زنگ زدم اسیاتک‌از اون موقع امروز که زنگ‌زدم‌گفتن‌مخابراط اعلام کرده اصن خط رانژه نشده بوده...
معلوم نی تا کی میخا صبر کنم از همه کلاسا و کارای انلاینم‌موندم عقب
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۰۹:۱۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
سلام
من مهر99خریدم از مخابرات مودم و بسته بود و الان آبتنگ99 هست داره یکماه میشه و هنوز خبری از وصل اینترنت مخابرات نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
سوال این جاست که در عصر به اصطلاح ارتباطات این مسخره بازی ها چیه . هر کس میخواد شرکت اینترنتی تغییر بده باید زنگ بزنه مخابرات و در عرض ده دقیقه این اتفاق صورت بگیره الان یه عده از این وضعیت سو استفاده میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ALIREZA
۰۹:۵۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدت زمان برای رانژه و جمع آوری فقط چند کلیک هست.
و دو طرف مقصر اند.
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد
۲۳:۳۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
سلام بسیار مقاله مفیدی بود و ممنون.
من کارآموزیمو در مخابرات بخش مخابرات سیار بودم و آدماشم آدمای معمولی بودن مثل خود من و شما. آدمای بدی هم نبودن!
شاید بیشتر از ده سال پیش که میخواستم نت بخرم برای اولین بار یک کم طول کشید البته اونم برای این بود که میخواست خط خالی بشه. در کل واقعا قوه قضاییه مسءوله که شرایط یکسان رو برای اپراتورها فراهم کنه.
من الان از دست صبانت شاکیم که مودمم عوش شده واسه همین نت قطع شده همه تنظیماتشم خودم کردم و مسءولینش با سه سوت میتونن اینترنتمو وصل کنن اما پشتیبانیش همش مشغول میزنه. واقعا که مسخرس. الانم تو 195 ثبت شکایت زدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
خیلی بد بود
Iran (Islamic Republic of)
m.s
۲۱:۳۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
با سلام و هرض ادب و احترامبنده خودم کارمند محابرات و در اتاق mdf عملیات رانژه دا هم برای adsl و هم دایری جدید انجام میدم اولا کل این کار نهایتا72 ساعت کار میبرد و هیچوقت به 5 رور نمیرسد با استثنا رورهای تعطیا و مشکل در ثبت نام و شاهکار آن. و غیر از خود ما هیچکس حق ورود به اتاق mdfرا ندارد مگر با داشتن برگه ماموربت و تردد.باور کنید خود بنده هیچوقت از سه روز بالاتر نرده چه برای دوست و غیر ووست..و تا آنجا که از کارگزاران مخابرات کرمانشاه اطلاع دارم به همین منواله موفق و موید باشید.در ضمن از لحاظ قیمت هم هیچ فرقی نکروه 1مگ 100 گیگ حجم 220000 و .....
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۰:۰۹ ۱۹ تير ۱۳۹۸
سلام من حدود یک سال از مودم tdlteمبین نت استفاده کردم حالا میخوام جابه جا بشم . منطقه که میخوام برم تحت پوشش نیست مودمم سالمه الان قیمتا رفته بالا میخوام شرکتشو عوض کنم میشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
رانژه چی هست ؟ چطوری میشه از آن استفاده کرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
من میخوام از این طرح استفاده کنم چکار باید کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
خیلی جالب هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
چطوری میشه از این طرح استفاده کرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
لیلی
۲۰:۰۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
علاوه بر مدت زمان هزینش خیلی زیاده
الان ما میخوایم شرکت ارائه اینترنت عوض کنیم
اینجا بابت هرماه ک اینترنت نگرفتیم ۵هزار تومن میگیره
از اون طرف شرکت جدید برای راه اندازی ۴۰هزار

برن بمیرن . قشنگ تر از این نمیشه دزدی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
این کار اصلا معنی اصلیش دزدی و کاسبی حرومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۶
از مخابرات دفاع نکنین هرچی آتیشه از گور همین مخابرات بلند میشه تا حالا چندین بار با ماموراشون درگیر شدم خدمات نمیدن که خدمات صوت به زور میدن شما میخوای اینترنت بدن اینا یک مشت تنبل تن پرور مال مردم خورن دوستان اسمش رو شه مخابرات هرکی بخونه باید بفهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
کلا تو مخابرات ادمای تنبلی کار میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۲۲:۴۵ ۱۹ مهر ۱۳۹۶
سلام من دوبار در اسیاتک ثبت نام و سرویس را خریدم اما هر دوبار رانژه نشدند دفعه اول پولم را دادند ولی ایندفعه هنوز نداده اند حالا موندم چکار کنم وبه این اینترنت هم نیاز دارم مخابرات همکاری نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
کاملا درست می گویید نویسنده عزیز من هم همین مشکل را داشتم و 1 ماهی معطل شدم
Germany
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۵
ایران است دیگر.....اشکالی ندارد این مشکلات عادی هست
Iran (Islamic Republic of)
خاک بر سرت
۱۲:۴۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
اصلا هم معلوم نیست با vpn اومدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۵
من یه بار نسبت به عوض کردن شرکت اینترنتی اقدام کردم اول گفتند باید بری شرکت قبلی بعد از اونجا با کارت ملی ودرخواست تعویض شرکت به مخابرات رفتم بعدش هم منو ارجاع دادن به شرکت جدیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۵
من دو تا خط دارم اگه شرکت ادا دربیاره میرم با خط دوم به شرکت دیگه و اگه اونم ادا دراورد بر میگردم به خط اول برای یه شرکت دیگه :))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۵
اگه همه به قانون و حقوق شرعی مردم احترام بگذارندو به معنای حقیقی انسانیت واقف باشند واین یعنی نهایت لذت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۵
ایا باز هم هزینه اینترنت گران شده؟
تا دو ماه پیش هزینه تلفن بنده برای خط 1مگ پنج گیگ 37000 هزار بوده اما این ماه شده 42000 هزار
دلیل این گرانی چیه قرار بود ارزانتر بشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۵
سلام.
تغییر از مخابرات به سایرشرکت ها(شاتل ،آسیاتک و...)بسیارزمانبر است.
مخابرات همکاری نمیکنه.چون به ضررشونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۵
اولا که ارسال نامه به مخابرات برای رانژه مربوط به 2 سال پیش میشه . که از 2 سال پیش پنلی در اختیار شرکتهای ارائه دهنده اینترنت ( adsl ) قرار داده شده که درخواستهای رانژه از طریق این پنل به مخابرات ارسال میشه.
دوما عملیات رانژه به هیچ وجه از طریق پرسنل شرکتها انجام نمیشه و مستقیما از طریق شخصی با عنوان کاری رانژه کش در اتاقی به نام MDF مخابرات انجام میشود که بابت انجام این کار5000 تومان که 3000 تومان مربوط به دایری و 2000 تومن مربوط به جمع آوری خط به مخابرات پرداخت میشود و پرسنل شرکتهای ADSL فقط بعد از اعلام رانژه از طرف مخابرات جهت رفع خرابی یا رفع مشکل رانژه میتوانند به مراکز مخابراتی مراجعه کنند
و این نکته که شخصی بتواند فردی از طرف شرکت ارائه دهنده جهت رانژه به مخابرات مراجعه کند جز در موارد نادر امکان پذیر نمی باشد.
سوما عملیات رانژه و جمع آوری هرکدام 72 ساعت انجام میشود و این نکته که در این پست گفته شده (با احتساب تعطیلی آخر هفته و در نوبت ماندن برای آزاد شدن خط و دیگر بهانه‌ها عملا شما برای مدت یک ماه بدون اینترنت می‌مانید آنچه برای خیلی‌ها که کارشان با اینترنت ارتباط دارد عملا نشدنی است) حقیقت ندارد .
چهارما عدم پاسخگویی اپراتورهای شرکتها که باعث شوذد مشترک قید اعتراض و بیان کردن مشکلش را بزند نیز میتواند از طریق سازمان تنظیم مقررات پیگیری شود.
لطفا در تهیه و نشر مقالات تحقیق و دقت بیشتری به خرج دهید .

لطفا منتشر شود.
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۵:۱۱ ۲۵ مهر ۱۳۹۵
بله درست میگن من خودم کارمند شرکت adsl هستم همین روال طی میکنه ! بیشتر تاخیر از طرف مخابرات هست
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۵:۱۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۵
کاملا موافق هستم
بطور مثال مخابراتی که سیم رانژه تمام میکند و بابت این یک هفته خط را دیر رانژه میکند شرکت adsl چه گناهی دارد
Iran (Islamic Republic of)
hossein
۱۵:۲۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۵
عجب حوصله و دقتی داری مرحبا!!!!
چه با دقتم توضیح دادی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
رضا
۰۶:۱۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
این یعنی چی؟!
Iran (Islamic Republic of)
همایون
۱۸:۱۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
اتفاقا خیی هم حقیقت داره از شرکت زپرتی اسیاتک ایترنت گرفتم 27 روز معطل شدم جوری فروشنده زنگ میزد به من می گفت شرمند ام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۵
من ک پارتی داشتم ی ربعه حل شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۵
دقیقاً همینه!
عیناً بارها و بارها این مورد رو به چشم دیدم!
مقصر دوطرفن! بیشتر مخابرات! (عدم بازرسی)
اگر شرکت مشترک رو طبق سیاست های اشتباه الاف نکنه! درخواست رو میفرسته و کمتر از 72 ساعت باید مخابرات انجام بده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۵
یه قانون داریم که شرکت ها باید با حجم نامحدود اینترنت واگذار بکنن اما همینم شرکت ها اجرا نمی کنن و باید هم بابت زمان و هم بابت حجم پول بدیم. در صورتی که فقط باید بابت زمان و اشتراک پول بدیم نه بابت حجم. اگر یه خبر هم واسه این قانون ارائه بدید خوب میشه. چرا شرکت ها حجمی پول اینترنت می گیرن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۵
برا من که خدا رو شکر سریع انجام شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۵
من حدود يه هفته تو مخابرات آزمايشي كار كردم ، بقيه مركز مخابرات هارو نميدونم ولي اون مركز هر روز كه تو crm درخواست ها ميومد همون روز رانژه ميكردن خط رو حالا واسه هرشركتي كه ميخواد باشه ، به نظر من مشكل از جاي ديگه است ، چون خود رانژه كرده ده دقيقه هم زمان نميبره
Saudi Arabia
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۵ مهر ۱۳۹۵
اینها همش سیاه بازیه کاری نداره شرکت اینترنتی جدید باید خودش بره این کارهارو انجام بده طی 72ساعت .امان ازدست نداشتن بازرسی قوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۵ مهر ۱۳۹۵
کاش کمی بیشتر تحقیق میکردی تا ببینی که شرکت مخابرات در ازای هر بار دایر کردن و جمع آوری خطوط پولی را از شرک اینترنتی دریافت میکند تازه این اول ماجراست چرا که مخابرات در سیستم CRMخود خط را رانژه شده اعلام میکند حال آنکه در اغلب مواقع این کار را انجام نداده است و این موضوع پس از حضور کارشناسان شرکت در محل کاربر مشخص شده که برای رفع آن نیز مجدد کارشناسانی که از حراست مخابرات مجوز دارند باید دبا هزار خواهش و تمنا وارد مرکز شده و پس از پیگیری های زیاد خط مشترک را رانژه کنند -خطی که قبلا توسط مخابرات رانژه شده بود.
کمی هم پای صحبت شرکت های خدمات دهنده نیز بنشینید تا ببینید در جه فضای با برابری در مقابل شرکت مخابرات به فعالیت مشغولند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۵
سلام من خدم نمایندگی فروش یک شرکت دارم ولی اینجوری که میگید نیست معمولا افراد سر جمع اوری شرکت ها معطل میشن و رانژه سریع تر انجام میشه چون شرکت ها از خدا شونه زود تر خدمات بدن به مشترک ولی مشکل از این بزرگتر سر فیبر های نوری هستش که مخابرات تو بیشتر موارد سعی میکن اون خط ها رو بفروشه به دلیل این که فقط خودشون میتونن رو اون خط ها خدمات بدن و شرکت ها اجازه دست رسی ندارن و یا محدودیت پرتی که برای شرکت ها ایجاد میکنن و با وجود درخواست شرکت برای افزایش پورت اجازه داده نمیشه و مردم مجبور میشن یا تو صف های 2 یا 3 ماه باشن یا از مخابرات خدمات بگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۵
دقیقا من هم همین مشکل را دارم یک تدبیری اندیشده شود تا شرکت خدمات اینترنتی که میخواهیم برویم خودش تمام کار را انجام دهد آن هم با درخواست ثبت نام ما در آنجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۵
جانا سخن از زبان ما میگویی....
دقیقا چند ماه پیش بنده دچار این مشکل شدم بخاطر تغییر سرویس اینترنتم از شرکی به شرکت دیگر حدود 20 و چند روز معطل ماندم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۵
منم یکی از دوستام خواست از مخابرات بره سمت شاتل ولی نزدیک یک ماه درگیرش کردن و من هم فعلا منصرف شدم به علت تاخیر زیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۵ مهر ۱۳۹۵
خدا رو شکر خدا روشکر بیشتر از یک ساله که دیگه از این اینترنت به درد نخور ADSL استفاده نمیکنم و از 4G استفاده میکنم تا دوبرابر برام ارزونتر در مییاد و تا 10 برابر سرعت و کیفیت بیشتری رو دارم البته بستگی به منطقه تحت پوشش داره که خدا رو شکر از این نظر ما مشکلی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۵ مهر ۱۳۹۵
منم شاتل دارم سرعت و جشنواره های بسیارررر عالی داره ولی برای این که مخابرات اون خط شما را وصل کنه طول میکشه اونم1 هفته نه یک ماه!انشاا... درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
سیدمهدی
۱۵:۴۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
خداییش اینو نگو خیلی ایرانسل و مخابرات هزینه هاش سر سام آوره
برای من ک بسته 222 گیگ 1 ساله از صبا میخریدم میشده 109 تومن الات باس 800 هزار تومن برای بسته های 1 سالش هزینه کنم این مرقوم ب صرفس به نظرت؟ میگی احتمالا چرا 1 ساله فقط ی دور بسته هاشو و تعرفه هاشو ببینین متوجه میشد حرفمو که باس نصف شب بیدار خوابی بکشی برای بسته های ارزونتر منی که دارم طراحی سایت میکنم واقعا دارم قید این کارمو میزنم و مجبورم از اینکارم بزنم کنار....
آخرین اخبار