فرمانده ارشد نظامی روسیه ضمن رد ادعای واشینگتن در زمینه ایجاد سپر دفاع موشکی برای مقابله با موشک‌های ایران و کره شمالی، از طرح مشترک دفاعی با چین برای مقابله با آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتد پرس، سرلشگر «ویکتور پوزنیکر» رییس ستاد مشترک ارتش روسیه امروز پنتاگون را به گسترش سپر دفاع موشکی به عنوان برنامه‌ ای برای حمله اتمی متهم کرد و از طرح مشترک همکاری دفاعی با چین برای مقابله با آمریکا خبر داد.

وی با رد ادعای آمریکا مبنی بر این ‌که ایجاد سپر دفاع موشکی برای دفع تهدیدهای موشکی ایران و کره شمالی است، گفت: به بهانه مواجه با تهدید های موشکی ایران و کره شمالی، این سامانه در وهله اول برای درگیر شدن با موشک‌های در حال توسعه روسی و چینی است.

فرمانده ستاد مشترک ارتش روسیه در نشست امنیتی در چین گفت: سامانه دفاع موشکی به طور قابل ملاحظه‌ای توازن سلاح های تهاجمی را تغییر داده و امکان برنامه ریزی برای حمله پیشگیرانه کارآمدتر را می‌دهد.

فرمانده ارشد نظامی روسیه افزود: کارشناسان نظامی روسیه بر این باورند که آمریکا امید دارد تا با موشک‌های اتمی، به قابلیت حمله به هر منطقه‌ای از جهان چون روسیه و چین دست یابد.

سرلشگر پوزنیکر در ادامه افزود: روسیه و چین اوائل سال جاری رزمایش مشترک شبیه سازی شده را برای دفع حملات موشکی آمریکا در نزدیک مرزهای خود برگزار کردند و سال بعد نیز چنین رزمایشی را برگزار خواهند کرد.

بر این اساس، روسیه و چین به دفعات نگرانی خود را درباره سپر موشکی آمریکا اعلام کرده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار