پیشنهاد آخر هفته فرهنگی از بهترین انتخاب های آخر هفته می‌گوید.

به گزارش خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از  مسائل روزمره کند.


فیلم سینمایی آخر هفته:

مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» مستندی است که  در فاز نخست مروری مستند گونه بر حرکت حماسی امام حسین (ع) از ابتدا تا پس از شهادت در روز عاشورا دارد و در فاز بعدی چگونگی عزاداری در فرهنگ های مختلف در جهان را در ماه محرم بررسی می کند.

این مستند به کارگردانی داریوش یاری و به تهیه کنندگی بهروز مفید در ایام محرم و صفر روی پرده سینما میزبان مخاطبان خود خواهد شد.


تئاتر آخر هفته:

نمایش «سردار» موضوعی را مطرح می‌کند که شاید در خصوص رزمندگان دفاع مقدس کمتر مطرح‌ شده باشد.  وان بیماری است که دکتر کامران که نقش آن را حسین پاکدل بازی می‌کند، بر اثر جنگ و تبعات ناشی از آن گرفتارش شده است.

این نمایش به کارگردانی نادر برهانی مرند از 4 مهر الی 10 آبان ماه در تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

در این اثر بازیگرانی چون هدایت هاشمی، نسیم ادبی، احمد کاوری، نداکوهی، سید علی صالحی، فریدون محرابی، حسین پاکدل، ناهید مسلمی، میرطاهر مظلومی به ایفای نقش می‌پردازند.


کتاب آخر هفته:

«ماه به روایت آه» نوشته ابوالفضل زرویی نصر آباد است که در واقع نخستین اثری است که از زرویی در چنین قالب ادبی منتشر شده و البته نخستین اثری نیز هست که با یک رویکرد مبتنی بر روایت داستانی به سراغ زندگی حضرت ابوالفضل العباس (ع) رفته. زرویی در این کتاب با پرهیز از روایت محض، دست به انتخاب 12 راوی برای ترسیم هر بخش از زندگانی حضرت عباس (ع) زده است و بر این اساس به ترتیب با معرفی شخصیت‌هایی مانند مسلم‌ بن عقیل، ام البنین، عبدالله بن ابی محل، کزمان، لبابه، حضرت زینب (س)، زید بازرگان، شبث بن ربعی، ام کلثوم، امام حسین (ع)، و عبیدالله بن عباس بن علی به توصیف فرازهای مختلفی از زندگانی حضرت عباس (ع) در این کتاب می‌پردازد.


گالری آخر هفته:

از 12 مهر ماه، اول ماه محرم، نمایشگاه عکس گروهی با عنوان «محرم» در نگارخانه موزه عکسخانه شهر دایر شده است. در این نمایشگاه 23 عکاس حضور دارند و از زوایای مختلف به مقوله‌ی محرم و عاشورا پرداخته‌اند.  گفتنی است در این نمایشگاه تعداد ۲۹ قطعه عکس در قطع ۲۰ در ۳۰ سانتی‌متر چاپ و نصب شده‌اند که با رفتن به این نمایشگاه می توانید نگاه چندین عکاس را به این واقعه مهم بنگرید.


آخر هفته کجا بریم؟

پارک جنگلی لویزان تهران که با نام پارک جنگلی شیان نیز شناخته می شود، یکی از پارک‌های جنگلی شهر تهران است که در بخش شمیرانات قرار دارد و در شرق تهران واقع شده است، این پارک در نزدیکی محله شیان تهران و در جنوب این مکان قرار گرفته است.

پارک جنگلی لویزان برای ورزشکارانی که قصد پیاده روی در طول این مسیر را دارند، اقدام به فراهم کردن وسایل ورزشی و صندلی هایی برای گرفتن خستگی آنها نموده است.

شما می توانید در این هوای دل انگیز به این پارک جنگلی بروید تا روح و جسمتان را برای یک هفته کاری دیگر آماده کنید.



گزارش از نیلوفر جوانشیر



انتهای پیام/



 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار