چهارمین اجلاس بین المللی " مدل سازمان همکاری اسلامی " به همت شهرداری و با همکاری و حمایت مجمع جوانان کنفرانس اسلامی در مشهد برگزار خواهد شد.

چهارمین اجلاس بین المللی  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ چهارمین اجلاس بین المللی مدل سازمان همکاری اسلامی یکم تا هفتم آبان با حضور دانشجویان حوزه جغرافیایی سازمان همکاری اسلامی و اقلیت های مسلمان از کشورهای غیر عضو، اساتید برجسته، سیاستمداران، افراد دیپلمات، سایر مقامات و متخصصین کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی در مشهد برگزار می شود.

هدف از این اجلاس که برنامه شبیه سازی (مدلینگ) آکادمیک اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی است، فضایی زنده برای دانشجویان جهت مشارکت در شبیه سازی سازمان همکاری اسلامی و سازمان های وابسته آن فراهم می کند.

در این اجلاس، دانشجویان در مورد ایده ها و موضوعات مربوط به هویت، تاریخ و همچنین موضوعاتی که زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد و  با تفکر خلاق در مورد مشکلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشورهایشان به بحث و تبادل نظر می پردازند.

این اجلاس به دانشجویان کمک میکند با قرارگیری در نقش سیاستمداران، دیپلمات های کشوران و با شرکت در جلسات شبیه سازی شده یک سازمان بین المللی، نسبت به مبارزه با افراطی گرایی، تقویت همبستگی اسلامی و اسلام هراسی  درک بهتر از خود و دیگران دست آورند.

اولین مدل بین المللی سازمان همکاری اسلامی در دانشگاه سابانجی در استانبول ترکیه، دومین اجلاس در قازان، تاتارستان(فدراسیون روسیه ) و سومین اجلاس در کوالالامپور، مالزی برگزار شده است.

انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.