معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طلاق، خودکشی، اعتیاد و حاشیه نشینی آسیب های اجتماعی اولویت دار استان هستند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طلاق، خودکشی ، اعتیاد و حاشیه نشینی آسیب های اجتماعی اولویت دار استان کهگیلویه و بویراحمد هستند که عمده برنامه های دستگاه های فرهنگی و اجتماعی در این حیطه متمرکز می شود.

فتاح محمدی آسیب های اجتماعی را یک موضوع همه گیر دانست و افزود: کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه حساسیت، دلسوزی و نگاه متعهدانه و مسئولانه نیاز دارد.

وی ادامه داد: در مورد آسیب های اعتیاد و حاشیه نشینی اقدامات خوبی در حال انجام هست و در این میان آسیب های خودکشی و طلاق باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.

محمدی با بیان اینکه رسانه های غربی در پیدایش و افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه نقش موثری دارند گفت: با آموزش های دینی، مذهبی و فرهنگی می توان جامعه را در مقابل انواع آسیب ها مصون سازی کرد.

وی افزود: مسئولین با همدلی ، همفکری و بهره برداری بهینه از ظرفیت ها می توانند بهترین اقدامات را با کمترین امکانات انجام دهند.

محمدی تأکید کرد: حداقل کاری که می توان درحوزه آسیب های اجتماعی انجام داد کنترل این آسیب ها و پیشگیری از افزایش آنهاست.

وی با تأکید بر ضرورت مبارزه با بی سوادی و انسداد مبادی بی سوادی در استان گفت: در این خصوص در وهله اول می بایست آمار دقیق و کاملی از تعداد بی سوادان استان به دست آورد و سپس برای گروه های مختلف برنامه ریزی کرد.

محمدی گفت: در مبحث حاشیه نشینی به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی دستگاه هایی مانند بسیج سازندگی و علوم پزشکی ورود پیدا کرده و با ساختن ورزشگاه ها و خانه های بهداشت درصدد کنترل این آسیب های اجتماعی هستند.

وی به تشکیل اتاق فکر یا اندیشه ورز که مجموعی از افراد علمی و صاحب نظر در حیطه امور اجتماعی و فرهنگی است، اشاره کرد و گفت: با تشکیل این گروه شناسایی آسیب های اجتماعی و پیش بینی اقدامات و راهکارها در راستای کنترل و کاهش آسیب ها عملی می شود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.