مدیرکل کمیته امداد استان گفت: 26 هزار خانوار مددجوی کهگیلویه و بویراحمدی نیازمند مسکن مناسب هستند

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۸۰ درصد خانوارهای مددجوی استان معادل ۲۶ هزار خانوار مسکن مناسب ندارند.

فرید محبی در بازدید از منازل مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در بافت فرسوده گچساران افزود: بیش از 147 واحد مسکونی خانواده‌های زیر پوشش این نهاد در بافت فرسوده شهرستان گچساران واقع شده که تا پایان امسال بیش از 24 واحد آن بازسازی می‌شود.

وی ادامه داد: ارائه خدمات عمرانی و ایجاد پناهگاهی امن برای مددجویان یکی از مهمترین برنامه‌های این نهاد است که در این زمینه امسال 548 مورد خدمات عمرانی و مسکن به مددجویان ارائه شده است.

محبی با بیان اینکه خدمات ارائه شده به مددجویان شامل: ساخت 67 واحد مسکن شهری، 295 مورد تعمیرات کلی و جزئی و ساخت 186 مورد مسکن روستایی است گفت: برای ساخت و تعمیر این تعداد واحد مسکونی بیش از 13 میلیارد و 291 میلیون ریال هزینه شده است.

وی افزود: امسال 60 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات دولتی، کمک‌های مردمی و موسسه‌های خیریه به بخش مسکن و ساختمان این نهاد اختصاص یافته است که تنها 28 میلیارد ریال آن جذب شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استانبا اشاره به اینکه به هر خانواری که در بافت فرسوده شهرستان گچساران سکونت دارد از طریق بنیاد مسکن 300 میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره و 60 میلیون ریال بلاعوض پرداخت می‌شود گفت: علاوه بر تسهیلات بانکی مبلغ 200 میلیون ریال به‌عنوان وام بلاعوض توسط کمیته امداد امام خمینی به این خانوارها پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: این نهاد حمایتی همچنین به خانوارهایی که در بافت فرسوده واقع شده‌اند برای اسکان موقت 50 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.

محبی با اشاره به اینکه بیش از 9 هزار دانش‌آموز، دو هزار و 800 دانشجو، 900 بیمار خاص، 15 هزار زن سرپرست خانوار، سه هزار و 140 یتیم زیر 18 سال و 15 هزار سالمند زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار دارد افزود: هزار و 600 خانوار مددجوی زیر پوشش کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته خودکفا شدند.

وی گفت: 80 درصد از خیران و حامیان و همچنین 10 موسسه خیریه که با کمیته امداد استان همکاری دارند خارج از استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

محبی افزود: هم‌اکنون هفت هزار حامی طرح اکرام حمایت از ایتام کمیته امداد را بر عهده دارند و 12 مرکز نیکوکاری که در مساجد مستقر بوده دراستان فعالند


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.