ساری،

پوکی استخوان در کمین جوانان شمالی

استان های شمالی بیشترین آمار مبتلایان به پوکی استخوان را در کشور به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر سید احمد رئیس السادات، استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران امروز در چهارمین سمینار کشوری بیماری های اسکلتی و عضلانی در ساری با بیان اینکه جمعیت ساکن در استان های شمالی به ویژه مازندران و گلستان بیشتر در معرض پوکی استخوان هستند و بیشترین جمعیت دارای پوکی استخوان را به خود اختصاص دادند، گفت: افراد جوان در سنین 35 تا 40 سال بیشتر در معرض پوکی استخوان قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد از جمعیت 35 تا 40 سال در ایران در معرض پوکی استخوان قرار دارند، انجام ورزش مناسب در جوانان را مهم ترین اقدام برای پیشگیری از پوکی استخوان اعلام کرد.

رئیس السادات با اعلام این 17 درصد از جمعیت ایران از بیماری پوکی استخوان رنج می برند گفت: در سال های آینده با افزایش جمعیت سالمندان این آمار افزایش می یابد.

وی بر ضرورت چاره اندیشی برای تهدید پوکی استخوان تاکید کرد و ایجاد شرایط مناسب در معابر، منازل و بهره گیری از تجهیزات رفاهی شامل تختخواب، کفپوش داخل ساختمان را مهم ترین فعالیت های پیشگیرانه برای جلوگیری از شکستگی استخوان سالمندان عنوان کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار