210 مقاله داخلی و خارجی به به کنگره کشوری بیماری ‌های اسکلتی و عضلانی راه یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حمیدر ضا تقوی، دبیر چهارمین کنگره کشوری بیماری‌ های اسکلتی و عضلانی، در نشست خبری چهارمین کنگره کشوری بیماری‌ های اسکلتی و عضلانی گفت: این سمینار در 29 و 30 مهر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران و انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران در ساری برگزار می ‌شود.

تقوی با بیان اینکه میزان شیوع مردم به کمردرد در کشور افزایش یافته است، افزود: شیوع کمردرد در سه تا چهار دهه اخیر ثابت است.

وی با بیان اینکه علت ناتوانی در بیماری کمردرد که تمام روش ‌های درمانی آن به وضوح مشخص است در این سمینار بررسی می ‌شود، افزود: کمردرد در ایران بیشتر از سایر کشورهای دنیا است.

دبیر چهارمین کنگره کشوری بیماری‌ های اسکلتی و عضلانی با بیان اینکه 90 درصد کمردردها تحت عنوان کمردرد مکانیکال است، گفت: برای این نوع کمردرد هیچ اقدام تشخیصی به ‌جز معاینه بالینی وجود ندارد و صرفا از طریق معاینه بالینی کمردرد قابل درمان است.

تقوی با بیان اینکه 210 مقاله داخلی و خارجی به سمینار رسیده که 30 مقاله به صورت سخنرانی ارائه می ‌شود، افزود: این کنگره همزمان با روز جهانی پوکی استخوان بوده و موضوعاتی نظیر آرتروز و بیماری ‌های عضلاتی در این سمینار دو روزه مورد بحث و بررسی قرار می ‌گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار