آیت الله مهدوی کنی ماهیت دشمن را به خوبی می شناخت

عضو هیأت علمی دانشکده الهیات دانشگاه تهران گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی ماهیت دشمن را به‌خوبی می‌شناخت و بر افکار و برنامه‌های خود راسخ و استوار بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عضو هیأت علمی دانشکده الهیات دانشگاه تهران گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی ماهیت دشمن را به‌خوبی می‌شناخت و بر افکار و برنامه‌های خود راسخ و استوار بود.

سیدمحمد حسینی شامگاه پنجشنبه در آیین گرامیداشت آیت الله مهدوی کنی در مسجد طفلان مسلم کرمان با بیان این که آیت الله مهدوی کنی یک شخصیت ممتاز و جامع الاطراف و نکته اعتماد امام خمینی(ره) بود، بیان داشت: امام خمینی(ره) درباره آیت الله مهدوی کنی در همان لحظه که مسؤولیت وزارت کشور را عهده دار بودند، فرمود، «وزارت کشور از وزارتخانه های وسیع است و در راس آن شخصیتی همچون آیت الله مهدوی کنی وجود دارد، از سابق به ایشان ارادت داشتیم و حالا ارادت داریم و بعدها ارادت خواهیم داشت».

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ریختن های انقلابی را طی این سال ها دیدیم اما شخصیتی همچون آیت الله مهدوی کنی از یک ثبات قدمی برخوردار بود و امام ایشان را تایید می کردند.

وی ادامه داد: در خرداد ۹۳ ایشان در مهمانی حاضر بودند و این حضور خود را برای تقویت نظام جمهوری اسلامی و رهبری تلقی می کردند و باوجود معضلات تبسم میکردند.

حسینی با ذکر خاطراتی از آیت الله مهدوی کنی در زمینه تلاش های وی برای پیروزی انقلاب اسلامی و استواری نظام جمهوری اسلامی و رهبری گفت: آیت الله مهدوی کنی همیشه منافع مردمان و نظام را بر منافع شخصی ترجیح می دادند.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله مهدوی کنی در اوج این که پست های زیادی داشتند کنار کشیدند و نقل کردند که کار من این است که برای انقلاب نیرو تربیت کنم.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران یادآور شد: در وقتی که هیأت اختلافی برای بنی صدر، شهیدان بهشتی و رجایی تشکیل شد، همگی نمایندگانی داشتند و آیت الله مهدوی کنی به عنوان امین و فرد نکته وثوق امام (ره) حاضر شدند.

وی گفت: پس از فتنه ۸۸ و در سال ۹۰ ایشان به عنوان انجام وظیفه، آن مسؤولیت در مجلس خبرگان رهبری را پذیرفت و تا آخرین لحظات عمر خود خدمت کردند.

عضو هیأت علمی دانشکده الهیات دانشگاه تهران با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) مبنی بر این که «عالم کسی است که رفتار او گفتارش را تصدیق کند»، افزود: ایشان چنانچه استاد و معلم اخلاق بود در عمل هم این طوری میدیدیم و شخصیتی بودند که رهبر فرزانه انقلاب خود بر آن نماز به جا آوردند.

وی ادامه داد: آیت الله مهدوی کنی چنانچه در مکانی اختلاف نظری هم داشتند مصلحت آگاهی نمیداشتند تا آن را بازگو و بیان کنند و تعهد و فروتنی را برای انقلاب و رهبری داشتند.

وی با ذکر خاطراتی از سال های ۶۱ به بعد خود بیان داشت: در آن سال ها شاهد بودیم که بسیاری در بر می داری افراط و تفریط بودند و از ارتباط و سازش با ایالات متحده و از این که باید مقاومت را ول کنیم حرف میزدند و همان آدم ها اکنون هوادار اقتصاد سرمایه داری شدند و دیگر حرف های گذشته را بر زبان نمی آورند اما آیت الله مهدوی کنی از افراط و تفریط اجتناب می کرد.

حسینی افزود: آیت الله مهدوی کنی باوجود این که با بعضی گروه ها در اوایل انقلاب اختلاف نظر داشتند و هم عقیده نبودند اما در پاسخ به سؤالات نقاط قوت آنان را هم بیان می کردند و این ویژگی اهمیتی می دارد که ما این طوری انصافی را در برخورد با دیگران داشته باشیم.

وی گفت: ایشان ماهیت دشمن را به خوبی می شناخت و لا به لای درس ها و مباحث این را مطرح می کرد و بر افکار و برنامه های خود راسخ و استوار بود.

عضو هیأت علمی دانشکده الهیات دانشگاه تهران افزود: ایشان اهل جنجال و هیاهو نبودند و اهل اقدام و عمل بودند.

وی بیان کرد: مخالفان نظام جمهوری اسلامی با اساس اسلام و دین مخالف هستند و یک عده با شعار و سخنرانی و یک عده دیگر با قلم مخالفت خود را اعلام می کنند.

حسینی عنوان کرد: چنانچه امروز می نگاه کنیم که دانشگاه امام صادق (ع) جزء باقیات و صالحات ایشان است نشان از اخلاص و عمل آیت الله مهدوی کنی است.
مننبع: فارس
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.