بیرجند؛نماینده ولی فقیه:

معدل سازمان منابع طبیعی در سطح کشور مطلوب نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: معدل کل سازمان منابع طبیعی در سطح کشور قابل قبول نیست.

   به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار با مدیر کل و کارکنان اداره منابع طبیعی استان ضمن تقدیر از زحمات این سازمان گفت: معدل کل سازمان منابع طبیعی در حفظ و حراست از منابع طبیعی کشور مطلوب نیست.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی با بیان اینکه منابع طبیعی امانت بزرگی است که اگر تباه شود زندگی نسل های آینده آسیب می بیند،افزود: باید جلوی زمین خواری،کوه خواری و دریا خواری گرفته شود.

وی با بیان اینکه نباید کمبود نیرو در سازمان منابع طبیعی نباید مانع از انجام وظایف آن ها شود،گفت: میتوانید در این زمینه از کمک مردم استفاده کنید و از آن ها بخواهید در صورت اینکه افرادی منابع طبیعی را تصرف کردند،با شما تماس بگیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: پس از اینکه منابع طبیعی تصرف شد و ساختمان ها ساخته شد حتی اگر خراب شوند دیگر طبیعت به روز اول خود برنمی گردد پس باید قبل از ساخت ساختمان ها جلوی افراد متخلف گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی ضمن نقد از قوانین مربوط به منابع طبیعی گفت:نباید قانون برای استان خراسان جنوبی و استان گیلان در زمینه ی منابع طبیعی یکسان باشد.

وی با بیان اینکه اگر امکان تغییر قانون نیست،افزود: کارکنان اداره منابع طبیعی باید تشخیص دهند که در چه پرونده هایی با مردم مدارا و در چه پرونده هایی با متخلفان برخورد کنند.

مدیر کل منابع طبیعی استان در این دیدار با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی محوری ترین وظیفه در منابع طبیعی است،گفت: در خراسان جنوبی با متخلفان و کسانی که منابع طبیعی را تصرف کرده اند برخورد شدید شده است.

شریفی با بیان اینکه 22 هزار هکتار عملیات آبخیز داری و بیابان زدایی در خراسان جنوبی انجام شده است،افزود:گیاهان دارویی در بشرویه و طبس وضعیت خوبی دارد و برداشت گیاه دارویی آنغوزه در این مناطق 60 تن به ارزش 18 میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار