دیوید روزنبرگ ، نویسنده و مقاله نویس روسی طی گزارشی با اشاره به آموزش گسترده و پیشترفته هکرها توسط رژیم صهیونیستی آنرا تهدید بزرگی برای امنیت سایبر جهان دانست.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از میدل ایست آنلاین، نیروهایی که مدتی است تل آویو برای انجام حملات سایبری و طراحی و ساخت ویروس های کامپیوتری جذب و آموزش می دهد علاوه بر نا امن کردن بیش از پیش محیط مجازی، گریبان گیر سایت ها و وبلاگ های خود اسرائیل شده است. برخی از این افراد پس از آموزش عیله سایتهای مهم و محرمانه دولتی اسرائیل عمل کرده و بادست یابی به اطلاعات سری و افشای آنها ، این سایت ها را هک کرده اند.

در حمله اخیر هکرها یک وب سایت اطلاعاتی – امنیتی شماره های رمز کارت های اعتباری بسیاری از مردم به همراه اطلاعات شخصی آنان افشا شده است. کارشناسان سایبری معتقدند اینگونه حملات به وب سایت های امنیتی و دولتی کشورهای مختلف در آینده نیز دیده خواهد شد چراکه تعداد زیادی از افراد به دانش پیشرفته هکری و خرابکاری های اینترنتی تسلط داشته و آموزش دیده اند.

آموزش حمله به وب سایت های نظامی نیز توسط اسرائیل به این افراد ارائه می گردد که آنان را قادر به نفوذ به اطلاعات نظامی محرمانه ارتش کرده است. بعلاوه دستکاری در برنامه های کامپیوتری باعث اخلال در برق ، آب،‌ا مور درمانی و پزشکی و دیگر قسمت های شهری در اسرائیل شده است.

"ران پورات"،‌ طراح و سازنده نرم افزارهای ضد هک در این باره گفته است، هک یک شبکه عظیم اینترنتی یا حتی یک دولت از طریق اختلال در برنامه های اینترنتی آن کار ساده ای نیست و نیاز به دانش و تجربه فراوانی در این زمینه دارد. تل آویو با آموزش گسترده افراد باعث شده احتمال حملات سایبری به وب سایت های اطلاعاتی و محرمانه کشورها بیشتر شود. هر فردی که این آموزش ها را دیده باشد بر اساس انگیزه ها و علایق خود از آن استفاده می کند.

اخیرا جمعی از هکرها سعودی با حمله به یک سایت امنیتی اسرائیل اطلاعات شخصی بیش از 400 هزار اسرائیلی را منتشر کرده اند. شماره حساب های بانکی و رمزهای این افراد نیز در اطلاعات منتشر شده وجود دارد. مقامات تل آویو این اقدام را به حماس نسبت داده است اما تعدادی از این هکرها اذعان کرده اند که توسط نیروهای سایبری اسرائیلی آموزش دیده اند.

مبارزات سایبری که علیه برنامه های هسته ای ایران توسط آمریکا و اسرائیل انجام گرفته است از جمله نتایج اینگونه آموزش ها می باشد. کرم استاکس نت که برای اخلال در نرم افزارهای هسته ای ایران طراحی و ساخته شده، حاصل استخدام این افراد آموزش دیده در موساد برای دسترسی به اهداف ضد ایرانی آنهاست.

در انتهای این گزارش آمده است ، جنگ های سایبری علیه دیگر کشورها بخصوص در منطقه خاور میانه طی یک سال اخیر بسیار افزایش یافته است. مصر ، تونس، ترکیه و سوریه از جمله کشورهایی هستند که بارها مورد حملات ویروسی کامپیوتری قرار گرفته اند. کارشناسان سیاسی معتقدند بسیاری از حملات سایبری به کشورهای منطقه توسط نیروهای سیا انجام می گیرد چراکه موقعیت کنونی خاور میانه کاملا مغایر منافع و اهداف غرب و به خصوص واشنگتن است. شکست های پیاپی استراتژیک اوباما در برابر ایران و روند تضعیف موقعیت سیاسی و اقتصادی آمریکا در جهان این کشور را ودار کرده از اخلال گری های مخفیانه و داخلی در کشورهای منطقه استفاده کند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار