همایش نکو داشت هزاره سفر حکیم ناصر خسرو به قزوین امروز با حضور اهالی فرهنگ برگزار شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ ناصر خسرو قبادیانی درست هزار سال پیش در چنین روزهایی به قزوین سفرکرد وآنرا شهری نیکو با باغ هایی بی حصار خوانده است .

همایش نکو داشت هزاره سفر حکیم ناصر خسرو به قزوین

محسن جعفری مذهب رئیس سرای ایران شناسی در سخنانی با گلایه از ناشناخته بودن شخصیت ناصرخسرو در دوران معاصر گفت : وقتی از مفاخرمان یادی نمی کنیم نباید به  همسایگان بی مایه که عمر تشکیل دولتشان به اندازه سن ماهم نیست و چهره های ملی مارا به نام خود ثبت کنند اعتراض کنیم.

همایش نکو داشت هزاره سفر حکیم ناصر خسرو به قزوین

رضا صابری توکلی رهبر مسیر ناصر خسرو در دوران معاصر هم درباره  اهمیت ابعاد  سفر ناصر خسرو گفت : وی در دوران طلایی اسلامی ، ایرانی زندگی میکرد و اولین کسی است که سفرنامه حج نوشته است . وی گزارشگری دقیق ، قدرت مشاهده ، صداقت بیان و کنجکاوی را از ویژگی های این جهانگرد بیان کرد که از دانش ریاضی و فیزیک نیز بهره مند بود و بسیاری از مسائلی را که مطرح کرده  نیوتن 600 سال بعد به آن دست یافته است .

همایش نکو داشت هزاره سفر حکیم ناصر خسرو به قزوین

حضرتی ها مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی نیز به وضعیت قزوین در هزار سال پیش پرداخت و گفت : اگرچه بخش عمده ای از باغستان سنتی قزوین که ناصر خسرو به آن پرداخته از بین رفته اما بسیاری از زیر ساخت ها نظیر  قلعه سمیران ، بازار و مساجد  باقی مانده است .

همایش نکو داشت هزاره سفر حکیم ناصر خسرو به قزوین
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار