از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ ۲ هزار و ۹۱ میلیون ریال تسهیلات مکانیزاسیون به بهره برداران بخش کشاورزی در آبادان پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛شهیب زاده  مدیر جهاد کشاورزی آبادان با بیان اینکه تسهیلات پرداختی بهره برداران بخش باغی و آبزی پروری را شامل می شود، گفت: در تلاش برای ارتقای سطح مکانیزاسیون کشاورزی در شهرستان آبادان هستیم.

ناجی شهیب زاده افزود: بر این اساس برنامه‌های مختلف آموزشی را برای آشنایی کشاورزان از مزیتهای استفاده بهینه از ابزارآلات کشاورزی در روستاها برگزار کرده ایم و این کار همچنان ادامه دارد.

وی از افزایش تولید و کسب سود بیشتر به عنوان یکی از اهداف مکانیزه کردن کشاورزی نام برد و گفت: سعی مان بر آن است تا در شهرستان خرما خیز آبادان این بخش را ارتقا دهیم.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان افزود: در مدت یاد شده، تاکنون چهار دستگاه تیلر، یک دستگاه تراکتور باغی و ادوات شیلاتی (هواده و غذاده اتوماتیک و پمپ صید میگو) توسط ۶ بهره بردار خریداری شده است.

به گفته وی، یک پرونده نیز برای خرید تراکتور ۶ سیلندر به بانک عامل معرفی شده است.

شهیب زاده افزود: انتظار می رود با ورود این ماشین آلات به چرخه کار موجود در آبادان، علاوه بر ترویج مکانیزه کردن کشاورزی و آبزی پروری، سطح کشت و تولید در شهرستان افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: این شهرستان دارای ۱۳هزار و ۲۰۰ هکتار نخلستان است که به طور سالانه بیش از ۶۵ هزار تن خرما در آن تولید و برای بازار مصرف داخلی و صادرات ارسال می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.