رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: با توجه به خدمات گردشگری سلامت، فناوری اطلاعات سلامت و پزشکی، تولید فرآورده‌های دارویی و زیستی به پروژه های فن آور وام اعطا می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا خرم‌خورشید رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در نشست خبری دومین رویداد ملی اینوتک که امروز در پژوهشگاه ابن سینا برگزار شد از برگزاری این رویداد در تاریخ 19 تا 21 آبان ماه خبر داد و گفت: هدف این رویداد توسعه اکوسیستم کارآفرینی، توجه به موضوع فرآورده‌های دارویی و زیستی، تجهیزات پزشکی و توانبخشی، خدمات گردشگری سلامت و فن‌آوری اطلاعات سلامت است. 

وی ادامه داد: در این رویداد شاهد مشارکت سرمایه‌گذاران، بهره‌مندی از تسهیلات اعطایی،‌ معرفی محصولات به شبکه‌های فن بازار توسعه کسب و کار هستیم، همچنین تسهیل فرآیند ورود محصولات به مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری مورد توجه قرار گرفته است. البته مسائل و مشکلات اقتصادی زیادی در این زمینه وجود دارد  اما نیروی انسانی و پتانسیل افراد متخصص به روی آوردن به فناوری‌های نوین کمک بسیاری می‌کند. 

خرم‌خورشید اظهار داشت: سعی ما کمک گرفتن از سازمان‌هایی همچون سازمان صنایع و وزارت علوم است از طرفی به پروژه‌های مناسب در این زمینه وام‌هایی با بهره‌های اندک از طرف دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تعلق می‌گیرد. 

سراج مدیر بهزیستی شهر تهران رویداد ملی اینوتک را رویدادی ارزشی خواند و افزود‌: 4.5 درصد از افراد جامعه دچار معلولیت هستند که با  در نظر گرفتن جانبازان و افراد مبتلا به بیماری‌های خاص این میزان به 20 درصد افزایش پیدا می‌کند. پس باید برای نیاز این افراد به حوزه فناوری در سلامت برنامه‌ریزی داشته باشیم تا از جامعه طرد نشوند. 

وی ادامه داد: فعالیت ما باید در سطح پیشگیری باشد به طور مثال اگر مبلمان شهری از لحاظ سلامت ارتقا پیدا کند کمتر معلول به جامعه تحمیل می‌شود. از طرفی سالانه 18 هزار نفر بر اثر حادثه رانندگی جان خود را از دست می‌دهند که معلولین این حوادث بیش از 4 برابر این آمار است. تلاش ما جذب شرکت‌های فن‌آور و کارآفرین و معرفی نیازها به این شرکت‌ها است. 

سراج عنوان کرد: در سازمان بهزیستی تسهیلات ویژه حق بیمه سهم کارفرمایی و معافیت‌های مالیاتی در انتظار فن‌آوران و حتی نخبگان است. البته برخی موسسات کارآفرین در طول چند سال اخیر جزو موسسات برتر شناخته شده‌اند. برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند کمک بسیاری کند. 

وی یادآور شد: هدف ما حمایت از تولیدات داخل است اما یکی از علت‌های شکست پروژه‌های تولید داخل مبتنی نبودن بر نیازهای واقعی جامعه است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار