دبیر علمی کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی گفت: درمان انواع بیماری سرطان با استفاده از رادیوتراپی بسیار مقرون به صرفه تر از سایر روش های درمانی است.

هزینه پایین درمان سرطان با رادیوتراپیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛علیرضا نیکوفر دبیر علمی کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی در نشست خبری که صبح امروز در دفتر انجم آنکولوژِی برگزار شد، اظهار داشت: در زمینه رادیوتراپی درمانی ایران کمتر از سایر کشورهای دنیا نیست اما متأسفانه این علم در کشور هنوز ناشناخته است.

وی ادامه داد: درمان بیماری سرطان با رادیوتراپی در کشور نوپا بوده و 40-30 سال از عمر آن بیشتر نمی‌گذرد ولی خوشبختانه طی چند سال اخیر پیشرفتهای خوبی در این زمینه حاصل شده است.

نیکوفر افزود: در بحث درمان سرطان 2 مؤلفه افزایش طول عمر بیمار و بهبود کیفیت زندگی وی مورد بررسی بوده و باید روی هر دو مولفه سرمایه‌گذاری هایی توسط ارگان‌های مرتبط صورت گیرد.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی کلینیکال آنکولوژی در رابطه با هزینه‌های رادیوتراپی در مقایسه با سایر روشهای درمانی گفت: درمان بیماری سرطان در کشور با استفاده از رادیوتراپی بسیار مقرون به صرفه تر از شیمی درمانی و یا عمل های جراحی است.

وی در این خصوص افزود: هزینه‌ها رادیوتراپی در بخش‌های دولتی حدود 7 تا 8 میلیون و در بخش خصوصی حدود 15 میلیون است.

وی درباره درمان‌ سرطان با رادیوتراپی اظهار داشت:  به دلیل برخی تحریم‌ها امکان واردات دستگاه های رادیوتراپی به میزان لازم در کشور نبود و قیمت این دستگاه ها حدود دو هزار دلار و یا بیشتر است.

نیکوفر بیان کرد: با وجود همه مشکلات مراکز بسیاری در کشور وجود دارد که در زمینه رادیوتراپی و درمان انواع سرطان به صورت موضعی و با عوارض کمتر در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار