قم؛

طلب ۱۰۰ میلیاردی شهرداری قم برای ساخت بیمارستان کذب است

اعضای شورای اسلامی شهر قم اظهار داشتند: سخنان وزیر بهداشت در این باره کذب محض است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ دویست و سومین جلسه رسمی شورای شهر قم با حضور اعضای شورا، شهردار و معاونین شهرداری قم در سالن جلسات این شورا برگزار شد.

در این جلسه  بیاتی رئیس شورای شهر قم در واکنش به سخنان وزیر بهداشت درباره طلب 100 میلیاردی شهرداری بایت ساخت بیمارستانی در مسجد مقدس جمکران،این صحبت‌ها را کذب محض دانست.

مسکری عضو دیگر شورای شهر قم بیا کرد: امیدواریم دفتر وزیر بهداشت این بحث را تکذیب کند چراکه قرار بود بیمارستانی با کمک خیرین ساخته شود که دانشگاه علوم پزشکی با اصل ساخت آن مخالف بود و بیمارستان جمکران اصلاً وجود خارجی ندارد.

پرداخت دیه‌ای دیگر، کاهش عوارض تمدید پروانه ساختمانی، تغییر نام بلوار مرجعیت به نام آیت‌الله بروجردی، اجرای آسفالت مدارس توسط شهرداری و پافشاری بر لایحه برگشت زده از جانب فرمانداری از مهم‌ترین تصمیمات شورای اسلامی شهر قم بود.

در این جلسه حجت‌الاسلام آتش‌زر رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه اظهار داشت: این پرونده‌ها برای دو سال پیش است که با طی کردن مراحل قانونی وارد شورا شده و شورا هدف از شریک کردن کارمندان شهرداری در این‌گونه پرونده‌ها را ایجاد دغدغه برای آنان می‌داند.

اخذ مجوز محاسبه عوارض پلاک ثبتی 11064، اخذ مجوز عدم پرداخت 50 درصد عوارض تمدید پروانه‌ای، اخذ مجوز کاهش عوارض تمدید پروانه به‌منظور ایجاد انگیزه در ساخت ساز و اخذ مجوز مساعدت در قیمت منطقه‌ای خیابان 18 متری جوادالائمه از دیگر لوایح قرائت‌شده آتش زر که همه آن‌ها مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

ذاکریان رئیس کمیسیون خدمات شهری به بیان لوایح این کمیسیون پرداخت که در نخستین مورد نام‌گذاری بلوار مرجعیت به نام آیت‌الله بروجردی موردبحث قرار گرفت.

عواطف رستمی هم دراین‌باره بیان کرد: جا انداختن و تغییر نام سخت است و کلمه مرجعیت به‌اندازه کافی عام و جامعیت دارد که درنهایت اعضا با تغییر نام این بلوار به نام آیت‌الله بروجردی موافقت کردند.

در بخش دیگری از این جلسه سعادت طلب رئیس کمیسیون زیربنایی شورا در نخستین لایحه این کمیسیون اخذ مجوز اصلاح لایحه درباره ماده 9 املاک بلوار مرجعیت را مورد طرح نمود که با نظر مثبت اعضا به تصویب رسید.

نایب‌رئیس شورای شهر قم عنوان کرد: وزیر بهداشت هنوز نسبت به ساختار شهرداری‌ها در کشور آگاهی ندارد چراکه در بیرون از کشور مدیریت زمین‌ها با شهرداری‌هاست و این در حالی است که در کشور ما اختصاص زمین نیازمند اخذ مجوز از ارگان‌های مختلف است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار