قم؛

۸۰۰ تخت به بیمارستان‌های دولتی قم اضافه می‌شود

قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ظرفیت تخت‌های بیمارستانی دولتی قم را حدود ۱۲۰۰ تخت عنوان کرد و گفت: حدود ۸۰۰ تخت جدید بیمارستانی در قم اضافه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، ایرج حریرچی در حاشیه بازدید از روند اجرای احداث بیمارستان‌های جدیدالاحداث قم گفت: ما در سه دهه گذشته شرمنده مردم قم بودیم که امکانات بیمارستانی و بهداشتی درمانی این شهر کمتر از متوسط کشوری بوده است.
 
وی گفت: خوشبختانه با اقداماتی که طی سه سال اخیر انجام شده، ظرفیت تخت‌های بیمارستانی دولتی قم که حدود ۱۲۰۰ تخت بوده است، افزوده می‌شود و حدودا ۸۰۰ تخت جدید اضافه خواهد شد و این تعداد طی بازدیدی که انجام شد با بهترین استاندارد در حال انجام است.
 
قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی عنوان داشت: واقعیت این است که ۸۰ درصد بیمارستان‌های خصوصی تهران هم کیفیت بیمارستان‌های جدید در حال ساخت قم را ندارند.
 
وی گفت: امیدواریم که بیمارستان فرقانی در آینده نه چندان دور و بیمارستان امیرالمومنین(ع) نیز تا دهه فجر افتتاح شود، همچنین بیمارستان نیروگاه و بیمارستان زنان که در مجموعه بیمارستانی شهید بهشتی نیز در حال احداث است تا پایان این دولت به اتمام برسد.
 
حریرچی گفت: امید است با اقداماتی که در حال انجام است، شهر قم از نظر تعداد تخت جمعیت و از نظر کیفیت در جایگاه ممتاز و مطابق شأن خود قرار گیرد.
 
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه در شهر قم اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز اقدامات خوبی انجام شده به گونه‌ای که ۱۴۰ پایگاه شهری و ۴۰ مرکز سلامت جامع تشکیل شده است.
 
وی به هتلینگ بیمارستانی در قم اشاره کرد و گفت: ساختمان اکثر بیمارستان‌های قم برای سال‌های خیلی دور است و به همین منظور در این بیمارستان‌ها بازسازی جدید و هتلینگ ایجاد شده است.
 
حریرچی با تأکید بر همکاری همه جانبه دستگاه‌ها با دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: در کلانشهری مثل قم همراهی دستگاه‌ها با دانشگاه ضروری است که از جمله آن آب، برق، گاز، عبور و مرور شهری، مالیات‌ها و... هستند، که انتظار است همکاری بیشتری با دانشگاه داشته و در شهر قم که همه برای یک هدف مقدس فعالیت می‌کنند، در راستای سلامت مردم نیز همراهی داشته باشند.
 

انتهای پیام/ش

برچسب ها: 800تخت ، بیمارستانی ، قم ، احداث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار