طراحی سامانه 101 با هدف تولید محتواهای آموزشی در کشور

ملکی‌تبار گفت: آموزش بی‌برنامه فناوری‌های نوین به وسیله کودکان سبب بروز مشکلاتی در آنها شده و به همین منظور سامانه 101 با هدف پخش محتواهای آموزشی در بین کاربران طراحی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ملکی تبار رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت ریاست جمهوری عصر امروز در نشست تخصصی رسانه های تعاملی نوین و فرصت‌ها در خانه اندیشمندان علوم انسانی با اشاره به رشد بلوغ بشر نسبت به 10 سال گذشته اظهار داشت: بشر امروزه در فناوری نانو، پزشکی از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده است به طوری که پرینترهای سه بعدی زنده ساخته شده قطعات کبد و دهان را به دیگران پیوند می‌زند.

وی بیان کرد: این رشد فناوری حیرت انگیز است و در پژوهش‌های مختلف می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

ملکی‌تبار ادامه داد: 16 میلیون افسرده در آمریکا زندگی می‌کنند که به خاطر مافیای دارو جلوی بسیاری از طرح‌های روانشناسی گرفته شده است که در این طرح‌ها با مطرح کردن سوالاتی سبب برطرف شدن بیماری افراد می‌شود.

وی یادآور شد: امروزه شبکه های اجتماعی ابزارهای زیادی در اختیار انسان قرار می‌دهند که بازخورد گوناگونی از جهت محتوایی در جامعه دارد و این کمک بزرگی به پژوهشگران در حوزه‌های مختلف می‌کند.

وی عنوان کرد: امروزه یک کودک چهار ساله با ابزارهایی مواجه می‌شود که والدینش هیچ برنامه‌های برای آن در نظر نگرفته‌اند و همین فناوری می‌تواند وسیله خوبی برای پژوهش در حوزه کودک شناسی شود.

تعامل رسانه‌ای باعث آسان شدن طرح‌های پژوهشگران 

در ادامه الله‌داد مدیر کل نرم افزار مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت ریاست جمهوری گفت: در بحث فناوری های نوین و کاربرانش امروزه یکسری فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و در همین مبنا با تولید محتوا در مقوله های مختلف می‌توان ارتباطات گسترده‌ای در بین مخاطبان داشته باشیم.

وی بیان کرد: ارتباط رسانه‌ای از بخش های مختلفی تشکیل شده به طوری که سازمانهای مردم نهاد و دانشگاهیان در حوزه فناوری در بحث پژوهش ورود جدی پیدا کرده و این حوزه به خاطر فراوانی بودن آن کاملا اثر گذار است.

الله‌داد با بیان اینکه تکنولوژیهای فناوری بازخوردهای خاص خود را دارد افزود: گزارشهایی که در اختیار عموم در شبکه های اجتماعی قرار می‌گیرد عمده ترین مسائل مربوط به محدودیت ابزارهای ارتباطی سنتی ما است به طوریکه ابزارهای پیشرفته و فناوریهای نوین تحت لوای آموزشهای سنتی و کلاس درس باعث شده تا مخاطبان بیشتری را در بر بگیرد. 

وی ادامه داد : هزینه ابزارهای سنتی امروزه از نوع پیشرفته بیشتر است و فناوری نوین از اثر‌بخشی بیشتری نسبت به ابزارهای برخوردار هستند.

الله‌داد یادآور شد: ما باید با آماده کردن بستر زیر ساخت‌ها به یک جمع‌بندی رسانه ای برسیم تا موضوع پژوهش و تحقیق در مقوله‌های مختلف روانشناسی در کشور به خوبی جواب دهد و اطلاعات دقیقی در اختیار پژوهشگران قرار دهد.

وی با بیان اینکه سامانه 101 بر روی موبایل و وب قابل استفاده است تصریح کرد: این سامانه با مخاطبان مختلفی می‌تواند ارتباط برقرار کند و. در تولید محتوا کاربران زیادی را رصد نماید. همچنین این اپلیکیشن بیشترین اثرگذاری را در بین افراد جامعه دارد.

الله‌داد ادامه داد: سامانه 101 یک وجه رسانه‌ای دارد و فرصتهای خوبی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

مدیر کل نرم افزار مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت ریاست جمهوری ادامه داد : این سامانه فرصت تحلیل اطلاعات را براساس سرویسهای طراحی شده دراختیار کاربران قرار می‌دهد و بازخوردهای جامعه را به صورت آماری به پژوهشگران ومحققان نشان می‌دهد.

وی ادامه داد:پیامک اولین سرویس ارتباطی در حوزه های مختلفی چون آموزش و تولید محتوا بوده و حال این سامانه می‌تواند خدمات ویژه‌ای را به مردم در زمینه انتقال اطلاعات ارائه دهد.

الله‌داد گفت: سیستم  پیام صوتی تعاملی برای مخاطبان است تا نکات آموزشی به صورت صوتی در اختیار کاربران قرار داده شود. همچنین استفاده از کانالهای مختلف شبکه های اجتماعی افراد رد تولید محتوا کمک بزرگی می‌کند.

مدیر کل نرم افزار مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت ریاست جمهوری اظهار کرد: این سرویس در صفحات اینستاگرام موبایل قابلیت اجرایی دارد و در زمینه افکار سنجی با پذیرش کارهای مختلف می‌تواند بهترین گزینه را در اختیار پژوهشگران قرار دهد.

وی ادامه داد: زیر ساخت افکار سنجی برای این طراحی شده است که جامعه آماری خاصی را در منطقه ای مشخص از کشور در اختیار پژوهشگران قرار دهد و تحلیل‌های افراد را به تحلیگران گزارش می‌دهد. 

الله‌داد تاکید کرد: محتواهای عکسی و فیلمی امروزه بیشترین طرفداران را در کشور دارد و ارزشی که مردم برای یک فیلم در شبکه‌ه‌ای اجتماعی می‌گذراند بسیار بیشتر از یک متن چند کلمه‌ای است.

وی اظهار داشت: زیر ساخت فوتوپورت‌ها این قابلیت را دارد که عکس ها را جمع‌آوری و کارهای داوری را به صورت اتوماتیک انجام دهد.

مدیر کل نرم افزار مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت ریاست جمهوری افزود: این برنامه به وسیله اپلیکیشن  اینستاگرام قابلیت اجرایی دارد و زیر ساخت ویدیو پورتها توانایی پخش زنده فایلهای تصویری آموزشی را در شبکه های اجتماعی برای اثر گذاری بیشتر دارد.

وی گفت: اگر سازمانهای مردم نهاد در بحث محتوا ورود جدی پیدا کنند علاوه بر پخش اطلاعات مفید آموزشی در بین کاربران  و مخاطبان خاص می‌تواند سبب ایجاد یک اکوسیستم اقتصادی باشد.

الله داد اضافه کرد: هر چه تعداد بازدیدکنندگان این نوع محتوا ها بیشتر باشد کمک مالی به صاحبان طرحها و حتی پژوهشگران هم افزایش می‌یابد.

وی گفت: برای ارائه گزارشها و تحلیل‌های آماری پژوهشگران به خوبی می‌توانند از فناوری نوین وپر کاربر استفاده کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار