پنتاگون خبر به هلاکت رسیدن "فاروق قحطانی" را در حمله‌ هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در شرق افغانستان تایید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بی بی سی عربی، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: در حمله ماه گذشته یک هواپیمای بدون سرنشین این کشور، "فاروق قحطانی" سرکرده بارز القاعده، در شرق افغانستان به هلاکت رسید.

مقامات آمریکایی اعلام کردند: به هلاکت رسیدن این سرکرده القاعده در شرق افغانستان بر اثر حمله دقیق و اصولی هواپیمای بدون سرنشین آمریکا بوده است.

پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون، در بیانیه‌ای گفت: قحطانی امیر القاعده در شرق افغانستان و یکی از مسئولان اصلی این گروه در برنامه‌ریزی برای حمله به آمریکا بوده است.

دستگاه اطلاعاتی افغانستان در 27 اکتبر اعلام کرده بود: قحطانی و "بلال عتیبی،"معاون وی، به همراه یک سرکرده دیگر القاعده، در حمله جنگنده‌های آمریکایی و با هماهنگی این دستگاه به هلاکت رسیدند.

به گفته مقامات آمریکایی، وی از نزدیکان اسامه بن لادن، سرکرده القاعده، و متهم به سربازگیری در طی 4 سال از میان جوانان اقیلم کنر بوده است.

آمریکا، فاروق قحطانی را که متولد عربستان سعودی و دارای تابعیت قطری بود، در ماه فوریه در لیست خطرناک‌ترین تروریست‌های تحت تعقیبش قرار داده بود.

قحطانی به مشارکت در برنامه‌‌ریزی‌های تروریستی برای حمله به اروپا و آمریکا متهم شده است.

 سخنگوی دولت افغانستان نیز گفت: 15 فرد مسلح در حمله هوایی روز 23 اکتبر امسال در اقلیم کنر به هلاکت رسیدند. در میان این افراد دو عرب و دو پاکستانی به گروه تروریستی طالبان وابسته بوده‌اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار