مدیر فرودگاه زنجان گفت:تدوین طرح جامع فرودگاه زنجان رو به پایان است و تا ۲ ماه آینده مصوب خواهد شد تا نقشه راهی برای فرودگاه زنجان باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ محمد قاسمی مدیر فرودگاه زنجان گفت: فاز نخست توسعه باند فرودگاه زنجان با 4 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انجام شد. طی این پروژه ۳۰۰ متر توسعه باند صورت گرفت.
وی افزود: اکنون مراحل فیزیکی این پروژه به طور کامل انجام شده و برای بهره‌برداری از این بخش تنها خط کشی، نصب چراغ‌های باند آن باقی مانده است.
قاسمی با بیان اینکه این پروژه فاز دوم هم دارد که به دلیل نپرداختن هزینه‌های صرف شده از سوی استان به پیمانکار نمی‌توان وارد فاز جدید شد ادامه داد: همچنین مشاور طرح جامع باید ضرورت ورود به فاز جدید را بررسی کند.
مدیر فرودگاه زنجان گفت: پیش از این فرودگاه زنجان بیسی برای پروازهای حج تمتع و عمره بود همچنین تمامی مسیرهای اصلی کشور و عبوری و ایستگاه گیلوان از طریق فرودگاه زنجان پشتیبانی می‌شوند.  
قاسمی اضافه کرد: انتظار می‌رود هم استان زنجان و هم شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص تخصیص اعتبارات به این فروگاه توجه ویژه‌ای کند قطعا رونق فرودگاه زنجان به رونق استان می‌انجامد.
وی با بیان اینکه توسعه ترمینال این فرودگاه به دلیل عدم تامین اعتبار از سوی استان، از سه سال پیش تاکنون حدود ۲۰ درصد پیشرفت داشته است، گفت: طی دو سال گذشته با صرف ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، بهسازی‌هایی در ساختمان‌ها، سطوح دسترسی و سطوح پروازی این فرودگاه صورت گرفت.
مدیر فرودگاه زنجان گفت: امسال نیز با اختصاص ۹۰۰ میلیون تومان پروژه‌‌های بهسازی این فرودگاه تقریبا نهایی شده است و تنها، هزینه نگهداری سالانه از این فرودگاه باقی می‌ماند.
وی یادآور شد: همچنین تدوین طرح جامع فرودگاه زنجان رو به پایان است و تا ۲ ماه آینده مصوب خواهد شد تا نقشه راهی برای فرودگاه زنجان باشد.


انتهای پیام/ن
برچسب ها: تدوین ، فرودگاه ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.