نویسنده کتاب «قصه عاشورا» معتقد است فرهنگ عاشورایی موضوعی است که باید در طول سال در دل مردم جای داشته باشد.

به گزارش خبرنگارحوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم رونمایی از مجموعه 72 جلدی «قصه عاشورا»، با حضور پرویز امینی مولف، حجت الاسلام ناصحی، صدر شریعتی، حجت الاسلام بصیری، سرهنگ ضرغام آهنگر، محمد الله یاری معاونت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و مهدی پیرهادی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 3 با اجرای قاسم صرافان شاعر آیینی کشور در ترنجستان بهشت برگزار شد.

در این مراسم پرویز امینی مولف کتاب «قصه عاشورا» اظهار داشت: من در محله منیره به دنیا آمده‌ام و از دوران قبل از انقلاب در روز هشتم محرم هیات ما در منزل شروع شده و به شکل مقتل خوانی اجرا می‌شد.

وی افزود: از همان زمان من به این فکر بودم مقتل‌هایی که خوانده می‌شود را بتوانم به شکل دیگری ارائه نمایم تا اینکه از سال 82 نگارش این کتاب مصور را شروع کردم. به یاری و مساعدت مجمع ناشران انقلاب اسلامی اولین دفتر این مجموعه در سال 92 به انتشار رسید و امروز هم به حمدالله این مجموعه در 72 جلد و 5 دفتر آیین رونمایی آن برگزار خواهد شد.

این نویسنده در ادامه تصریح کرد: نکته‌ای که گفتنش را لازم می‌دانم اینکه ما انتظار داشتیم در این راستا حمایت‌هایی از سوی مجموعه‌های فرهنگی و دینی اتفاق بیفتد اما در عمل حمایت‌های لازم دیده نشد.

امینی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود گذشت 38 سال از انقلاب اسلامی تا به امروز در کتاب‌های درسی به شهدای کربلا آنچنان که حق این مطلب است، پرداخته نشده و من با نگارش این کتاب مصور بر آن شدم تا کودکان و نوجوان را به آگاهی کاملی پیرامون شهدای کربلا برسانم. زیرا اعتقادم بر این است که فرهنگ عاشورایی باید در طول سال در دل مردم جای داشته باشد و فکر می کنم این فرهنگ در طول 8 سال دفاع مقدس بیشتر و بهتر از امروز در جامعه جلوه داشت.

در پایان مراسم نیز به مناسبت سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع)، احمد بابایی شاعر آیینی کشورمان مدعوین را به چند غزل از کریم آل طاها علیهم السلام مهمان کرد.

شایان ذکر است؛ کتاب «قصه عاشورا» روایت مصور پایمردی اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت بوده که توسط پرویز امینی به رشته تحریر در آمده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار