در گزارشی كوتاه به معرفی اجمالی چند كتاب عاشورايی با محوريت شخصيت بزرگوار امام حسين (ع) می‌پردازيم.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هنگامی که در بین کتاب ها جستجو کنیم، به کتاب‌هایی پیرامون شخصیت امام حسین (ع)  برمی خوریم.
 
از جمله آن ها ترجمه جلد دهم بحار الانوار با عنوان « زندگانی حضرت امام حسین ( ع ) » است. این کتاب توسط «محمد بن باقر محمد تقی مجلسی» ترجمه و توسط موسسه تحقیقات و نشر معارف اسلامی منتشر شده است و از انواع سرگذشت نامه محسوب می شود. کتاب دیگر در این باره را سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عنوان «تاریخ زندگانی امام حسین» توسط موسسه تحقیقات و نشر معارف منتشر کرده است.
 
«امام حسین و عاشورا از دیدگاه اهل سنت» عنوان کتابی است که مرکز پژوهش های صدا و سیما گروه معارف توسط موسسه تحقیقات و نشر معارف منتشر کرده است و به موضوع سرگذشت نامه های فردی واقعه عاشورا توجه می کند. «قرآن و امام حسین (ع)» عنوان کتابی است که محسن قرائتی در آن به جنبه های قرآنی این امام بزرگوار توجه می کند و توسط همین انتشاراتی منتشر شده است.
 
«زمینه های قیام امام حسین» اثر «حسین عبد المحمدی» از جنبه دیگری به واقعه عاشورا می پردازد. این کتاب توسط موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت چاپ شده است. از کتاب های دیگر این انتشاراتی پیرامون همین موضوع می توان کتابی با عنوان « سید الشهداء حضرت امام حسین علیه السلام » را نام برد. گردآوری و تدوین این کتاب را مجمع جهانی اهل البیت (ع) انجام داد.
 
« نامه ها و ملاقات های امام حسین ( ع )»  که توسط « علی نظری منفرد » نوشته شده است و کار انتشار آن را موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت برعهده داشت٬ از توقیعات ، احادیث شیعه، واقعه کربلا و روضه خوانی سخن می گوید.  
 
«چهل داستان و چهل حدیث» اثر «عبدالله صالحی نجف آبادی» عنوان کتابی است که از افعال امام حسین، داستان های تاریخی و سرگذشت نامه های فردی درباره امام حسین (ع) سخن می گوید.  
 
در کتاب «صحیفه الحسین (ع) تالیف «جواد القیومی الاصفهانی» خطبه ها و احادیث امام حسین ( ع ) آمده است. در کنار آن کتاب « سخنان حسین بن علی ( ع ) از مدینه تا کربلا » وجود دارد که توسط محمد صادق نجفی گردآوری شده است و سخنان امام حسین را در قبل از واقعه عاشورا و روز واقعه بیان می کند. کار انتشار این آثار را موسسه تحقیقات و نشر معارف برعهده داشت.
 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.