فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا گفت: اجازه نفوذ به آسمان کشور را به هواگردهای متخاصم نمی دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ امیر فرزاد اسماعیلی در همایش ادبیات ایثار و مقاومت که در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد گفت: پدافند هوایی در صورت نیاز می‌تواند با اهداف متنوع و در هر ارتفاعی درگیر شود و اجازه نفوذ به آسمان کشور را به هواگردهای متخاصم ندهد.


وی افزود:به یاری خداوند پدافند هوایی از توانایی رصد و پایش مناسب آسمان کشور برخوردار است و در صورت نیاز می‌تواند با اهداف متنوع و در هر ارتفاعی درگیر شود و اجازه نفوذ به آسمان کشور را به هواگردهای متخاصم ندهد.  

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در ادامه با اشاره به اهمیت استفاده از سامانه‌های بومی در بخش دفاع هوایی گفت: ما تاکتیک‌های دفاعیمان را بر اساس تهدیدات روز طراحی می‌کنیم و بر اساس همین تاکتیک‌ها، ملزومات و سامانه‌های مورد نیاز را مطالبه می‌کنیم .

وی درباره ارتباط تنگاتنگ صنعت و نیروهای مسلح با مراکز دانشگاهی گفت: سامانه فرماندهی و کنترل که یکی از پیشرفته ترین سامانه‌های روز دنیا است امروز با همت کارکنان پدافند هوایی و مجموعه‌های دانشگاهی و صنعتی در اختیار پدافند هوایی قرار دارد و می‌تواند پاسخ تهدیدات را بدهد .

 امیر اسماعیلی  با بیان اینکه کشورهای ابرقدرت به خود اجازه می‌دهند تا به راحتی به هر کشوری تجاوز هوایی کنند یا زیرساخت‌ها و اماکن نظامی کشورها را مورد تهاجم قرار دهند افزود: ایران اسلامی از امنیت کافی برخوردار است و برای عبور از آسمان کشور باید برابر مقررات هماهنگ کنند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با اشاره به وجود توانمندی‌های دفاعی متنوع در سطح نیروهای مسلح، این توانمندی‌ها را باعث ایجاد سطح مناسبی از بازدارندگی در مقابل دشمنان دانست.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.